תפריט נגישות

סגן יואב הרשושנים ז"ל

אביו שילה:"לזכור את הבן, לא מתוך עצבות" - כתבה מערוץ 7

אלבום תמונות

ביום שישי יתקיים בנאות קדומים יום טבע ומרוץ נווט לזכר סגן יואב הרשושנים שנהרג בלבנון. אלפים ירוצו וינווטו, ביניהם גם השר בנט.
בני טוקר, י"ד באדר תשע"ו, 23/02/16

22 שנים חלפו מאז נפילתו של סגן יואב הרשושנים הי"ד, שנהרג במארב של החיזבאללה בדרום לבנון ב-7 בפברואר 1994.
כוח פלח"ן צנחנים אותו הוביל יואב, ביצע פתיחת ציר בין מוצב ריחן למוצב סוג'וד. בהיתקלות נפגע יואב, ככל הנראה מאש צלפים.
מאז מקיימים בני המשפחה מדי שנה אירוע שהפך להיות פופלארי ביותר בבתי הספר וביחידות הצבא: יום טבע ומרוץ ניווט לזכרו של יואב בנאות קדומים. אירוע שהתחיל ממאות משתתפים וכיום מגיעים אליו אלפים.

האב, שילה הרשושנים, מסביר כי הנצחת הבן עוברת למעשה דרך כל התחנות בחייו, "יש משפחות שמנציחות את הבן בארון קודש, ספר תורה ויש שמנציחים בפעילויות שונות, כמו ספריה, מרוץ או תחרות, אנחנו רצינו לעשות את שני הדברים. כאן מדובר באירוע חי ודינאמי שמשפיע על האנשים. זאת הייתה אישיותו של יואב, דומיננטית שמקרינה על הסביבה ורוצה להעניק מערכיה. יואב גם היה אלוף בניווטים אהב ספורט וטבע".
השנה האירוע יתקיים ביום שישי, י"ז באדר א' (26.2.16). לצד אלפי חיילים ותלמידים יגיעו גם שר החינוך נפתלי בנט, השר לשעבר גדעון סער ואביגדור קהלני. האב מציין כי בצה"ל מחכים לאירוע מדי שנה, "הם מתקשרים אלי לשאול מתי זה מתקיים ומשריינים את התאריך".
האירוע משלב מספר תחומים, ביניהם ניווט לפי ניקוד, עוברים דרך תחנות וצוברים נקודות. המשתתפים מחפשים נקודות ציון, מסמנים אותם, וזוכים בפרסים ומדליות. בחלק השני מתקיים סיור מודרך וצעדה לאורך 4 קילומטרים, במהלך הסיור ולאורך מסלול ההליכה מוצבות תחנות הדרכה העוסקות בנושאים שונים, כמו ארץ ישראל, טבע, מורשת צה"ל, המורשת היהודית וערכים. כמו כן מתקיים מיצג "לוחם, ערכים ואמונה".
במיצג מוצגת אישיותו של יואב לאור הערכים עליהם גדל, באמצעות חומר תיעודי ותמונות, דגם הקרב, סרט ומפגשים עם אישי ציבור וקציני צה"ל.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה