תפריט נגישות

רב"ט שלמה ברודו ז"ל

חוביזה, אום-א-שוב

בעוד נמשכת הסריקה בכפר סובארין נערך הכוח בפיקודו של יוסף בן-דור להתקפה על חוביזה מקיבוץ גלעד. ההתקפה החלה לאחר הפגזת-ריכוך ממרגמה "3 בפיקודו של "צ'נקי".
הריכוך היה יעיל והסתערות הרגלים, שבאה לאחר כך, לא נתקלה בשום התנגדות. טיהור הכפר לא נמשך אלא 10 דקות והכוח יצא לנוע לעבר אום-א-שוב, הכפר השני שהוטל עליו לכבשו. אף כאן קדמה להסתערות הפגזת המרגמה "3, שכוונה אל מרכז הכפר ואל מדרונו האחורי. מיד לאחר ההפגזה הוחל בחיסול קני-ההתנגדות המעטים שהיו שם. גם בחוביזה גם באום-א-שוב לא נמצאו תושבים רבים עם תחילת ההתקפה; בשניהם החלה בריחה גדולה לעבר ואדי ערה עם הגיע הידיעות על ההתקפות בסינדיאני ובסובארין.
בשעה 9.30 נפגשו שני הכוחות בעמק שבין סובארין ואום-א-שוב. בסובארין הוקמה מפקדת הגזרה ובשעה 12 הגיעו לשם שתי גונדות של ותיקי האצ"ל מנתניה וגונדה נוספת של צעירי בית"ר מחוות שוני לתפקידי אחזקה. בדרך מאום-א-שוב לאום-אל-פחם הוצבו מארבים לשעות הלילה וגם המשיכו בסריקות ובחיפושי-נשק. בסובארין נמצאו נשק ותחמושת בכמויות ניכרות, אף כי
מטיפוסים ישנים, ובכלל זה רובים אנגליים וגרמניים. לא ניתן לקבוע את מספרן המדויק של אבדות האויב אבל כנראה הגיעו לעשרות אחדות. בקרב לוחמי האצ"ל לא היו אבדות.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה