תפריט נגישות

סגן יואב שפיגל ז"ל

חוברת לזכרו

תולדות חייו

כריכת החוברת
אלבום תמונות

יואב נולד בחושך, אך לידתו היתה אור למשפחתו, ביום ט"ז בטבת שנת תשכ"ב, 22.12.16, נולד יואב אחר הצהריים. מספרת אמו אפרת: "באותו יום היתה הפסקת חשמל כללית במדינה. בשעה שהגעתי אל בית החולים כבה האור, כי היתה תקלה בתחנת הכוח בחיפה. יואב בני נולד לאור פנס "לוקס". בשעת הלידה חששתי שייגרם נזק לתינוק בשל הטיפול בי בחושך.
חיש מהר התברר, כי בחיקי תינוק מקסים. עיניו היו גדולות ובגון חום. לא עברו ימים רבים וראשו כוסה בשער חום מתולתל. בגיל שלושה חדשים היה כולו עירנות ומרץ, היה מתהפך מצד אל צד. בגיל שבעה חדשים ישב ועמד, ובגיל אחד עשר חודשים התרוצץ בכל הבית. כל דבר עניין אותו: אנשים, בעלי חיים וגם ילדים, ילדיהם של השכנים.
"את לימודי היסוד רכש בבית הספר "עליות" ברמת-גן. לאחר שאביו נפטר בשל התקף-לב, ויואב עלה לכיתה חמישית בלבד, נאלצתי אז להעבירו למוסד "הדסים" בתנאי פנימיה. בשביל יואב היה זה משבר חמור. לא אחת איים עלי לברוח מן המוסד. ברם, לקראת סוף השנה, דברתי על לבו לחזור הביתה. אז טען לפני, כי טוב לו ב"הדסים" ויש לו שם חברים טובים".
"מזמן לזמן הוזמנתי אל בית הספר "הדסים". יואב לא היה מסוג התלמידים אשר ספסל הלימודים חביב עליהם. היו לו ענינים חשובים יותר מאשר ספרי-לימוד. היה חובב נחשים. ביחד עם חבר אחר היה צד רבים מהם וחוקר חיי הנחש. כמובן, היתה סכנה לא מעטה בתחביב זה. המורים טענו שיש לו ליואב כושר למידה, אלא שהוא לומד לפי סלקציה. מקצועות אשר חביבים עליו מעסיקים אותו הרבה, ואילו מקצועות אחרים, חיוניים אף הם, אינם זוכים לתשומת לב מספקת מצידו. במבט לאחור אני סבורה, שהוא צדק בגישתו לכמה מן המקצועות אשר כפו עליו המורים".
"בהיותו בכיתה ח' החליט יואב לעבור אל בית הספר הימי "מבואות ים" ולהצטרף באחד הימים לחיל הים. באחת מן הפגישות שלי עם המחנכת שלו היא שאלה אותי, אם במשפחתי מצויים משפטנים. תמהתי על שאלתה ואז הסבירה לי מדוע העלתה רעיון זה. יואב נהג ללמד סניגוריה על כל אחד מחבריו בכיתה. בכל מקרה שנדמה ליואב, כי מקפחים תלמיד בכיתה, הוא מתנדב להגן עליו".
"יואב לא רצה מעולם להיות מעמסה על מישהו. הוא ניסה ללמוד כל דבר בכוחות עצמו. הוא עשה כל מעשה באופן יסודי ובשלמות. הוא אהב לעזור לזולת ולהעניק ידידות ואחווה לאחרים. יש ונתפס למעשי "קונדס". באחד הימים, בהיותי תלמיד בהדסים, עלה על עץ ואחריו יצאו כל התלמידים מן הכיתה והסתתרו. המורה נכנסה לכיתה והיא ריקה מתלמידים. להעניש את יואב לא יכלה, לפי דבריה: 'די היה בחיוך שלו להעביר את מוריו ממידת הדין'.
"הטובים שבחבריו היו עופרי ומוטי. הם ערכו טיולים רבים ביחד. חברו עופרי סיפר, כי יואב החליט מגיל צעיר להיות בצבא וחלם על תפקיד מיוחד שם".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה