תפריט נגישות

סמ"ר ליאור משה רוטשילד ז"ל

סיפור המקרה

סיפור המקרה

אלבום תמונות

ב-27.8.2002 בשעות אחה"צ קיבלנו הודעה טלפונית שליאור נפצע.
בעודנו מנסים לברר איך? כיצד? איפה?.. הגיעה ההודעה המרה שליאור נהרג בהתהפכות נגמ"ש.
תוך דקות התמלא הבית בחברים שכבר שמעו על דבר התאונה לפני ההודעה הרשמית מקצין העיר.
המקרה ארע סמוך לגבעות אשר בגוש עציון בכפר "נחלין" לאחר שרות של שנה ו-9 חודשים מאז התגייס ב-16.11.00 והתנדב לשרות קרבי בחטיבת הצנחנים בגדוד צפע.
ליאור היה בעל רצון עז לתרום ולבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר.
ליאור הגיע לפלוגה המסייעת בסוף יולי 2002 ותוך שבועיים מונה למפקד כיתה. הוא "נחצה" בין רצונו להמשיך להיות אחד מהחבר'ה לבין הצורך למלא את התפקיד שדרש ממנו לפקד ולהכתיב הנחיות לחיילים.
ביום המקרה שימש ליאור כמפקד המשימה, הוא ניצב בצריח המפקד בנגמ"ש. מלבדו שהו בתוך הנגמ"ש שני לוחמים נוספים והנהג.
הפעילות שאליה נשלח ליאור היתה אמורה להיות תצפית לרגלי מחסום יזום של צה"ל, מחסום שאמור היה להיות ממוקם ביציאה מהכפר נחלין.
מטרת המשימה היתה תיגבור הפעילות באזור הישוב אלון שבות, ומניעת חדירת גורמים עויינים לבתי הספר הדתיים באזור שכן באותו יום החלה שנת הלימודים. הכוח היה אמור לצאת למשימה על גבי רכב מסוג האמר, אך מאחר וההאמר לא היה תקין הוחלט לצאת למשימה על גבי נגמ"ש.
בשעה 14:00 קיבל ליאור את המשימה ובשעה 15:45 יצא הכוח למשימתו. במהלך הנסיעה, נתקל הכוח במחסום יזום ע"י צה"ל, מחסום שמיקומו היה בתוך כפר נחלין ולא במקום הצפוי. המחסום שהוצב בתוך הכפר בוצע ע"י יחידת ההנדסה של חטיבת הצנחנים 10 ימים לפני אותה משימה מבצעית אליה נשלח ליאור אך עובדה זו לא היתה ידועה למפקד ששלח את ליאור למשימה.
עם ההיתקלות במחסום הורה ליאור על נסיעה לאחור ולא בחר להוריד לוחם שיכוון שכן בתדריך שקיבל ליאור באותו יום נאמר לו שבשטח עויין אין להוציא מכוון ואין לפתוח את דלת תא הלוחמים על מנת לא לסכן את החיילים והלוחמים.
ליאור הורה לנהג לנסוע לאחור, תוך כדי הנסיעה לאחור ליאור עוד הספיק לומר בקשר לנהג "זהירות רונן" ואז החליק הנגמ"ש, נפל על צידו הימני והתהפך על הגג, תוך שהוא פוגע בצנור מים סמוך. המים חדרו לנגמ"ש והקשו על פעולת החילוץ.
לאחר ההתהפכות נמצא שהנפגע היחיד בהתהפכות הוא ליאור. ההנחה היא שלא הספיק להיכנס לנגמ"ש ונפגע בראשו.
למרות נסיונות ההחייאה נקבע מותו של ליאור בשעה 17:02.
ליאור - דמותך חרותה בליבנו, לנצח נאהב, נוקיר נעריך ונעריץ אותך לעד.
אוהבים גאים ומתגעגעים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה