תפריט נגישות

טוראי צבי קליר ז"ל

רשימות לזכרו

מדוע דועכים הנרות... - תמר

איך נפלו גבורים... - יעקב ח. ט.
אלבום תמונות

צבי, חברי היקר והטוב, רציתי לשאל אותך שאלה קשה, מדוע דועכים הנרות לבדם? כל נר באשר הוא כבה לו והולך מבלי לקחת עמו את אשם של אלה אשר בהם הוא קשור, הן אין טעם לדבר באשר נשארים הם פתילים גוססים בלעדיו, ואין כל זיו לאור הכושל אשר מפיצים הם סביבם, ומדוע איפוא כבה כל נר לבדו?
נער נפלא! הן ילד היית כאשר הלכת, וכה ברור היה לך שחיב אתה ללכת, מעולם לא חשבת כי גבור אתה והן היתה לך זכות כה גדולה להתנשא על האחרים, ואתה אפילו לא העלית זאת על לבבך הישר והתם, אתה לא חשבת מעולם מה גדולה אישיותך בהסטוריה הקצרה של ארצנו, אף פעם לא עלה בדעתך שאתה הנך גבור.
ודאי לועג היית לנו לו היה מן דהוא מעז לאמר לך זאת, כי בשבילך היתה זו חובה ברורה שאין למעלה ממנה, ובהרגשת חובה ברורה זאת הלכת לך מאתנו והשארת הפתילים הגוססים...
זרעת את אדמת מולדתך בלהט רעיונותיך, והכרח נצחי יהיו דבריך לחבריך, אתה רצית מולדת שלנו, ארץ וקרקע. אתה הקימות הכשרת נער שתלחם ותעלה על הקרקע אשר כבשה לה, תבנה אותו ותבנה הימנו, וזהו היסוד לדור שלם שאתה, עם כל רך שנותיך יזמת, הן טרם נער היית!
צבי, חברי היקר והטוב, הן לא שכלנו אותך כלל. אכן אתה בתוכנו באשר הטוב והנעלה שבך נותר לנו, נשמתך בעלת הנצוץ העליון ממשיכה ופועלת בחוג חבריך ותמשיך להתפשט עמם וביניהם, ותתן להם את הכח לבנות וליצור. אכן לא שכלנו אותך -
ואולם אני לכשעצמי פתיה הנני ושואלת, ובכל זאת מדוע דועכים הנרות לבדם?...
תמר

מתוך "ניבנו" - עתון תלמידי ביה"ס התיכון העירוני רמת-גן

מידע נוסף נמצא בתא הנופל בחדר ההנצחה שבבית הפלמ"ח.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה