תפריט נגישות

טוראי ישראל אלון עיני ז"ל

ישראל אלון
בן 27 בנפלו
בן פרחה ומשה
נולד בעירק
בי"ט בתמוז ת"ש, 25/7/1940
התגייס ב-יולי 1958
שרת בחטיבת הצנחנים חטיבה 623
נפל בקרב
בכ"ז באייר תשכ"ז, 6/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: שייח' ג'ראח (בששת הימים)
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 3, שורה: 04, קבר: 06.
הותיר: אשה ושתי בנות

קורות חיים

בן משה ופרחה. נולד ביום י"ט תמוז ת"ש (25.7.1940) בבגדד, עירק. בעודו ילד קטן נפטרה אמו ואביו נשא אשה שנייה, אך ישראל גדל בבית סבתו שגידלה אותו והיתה לו כאם.

בשנת 1949 עלה לארץ והמשיך להתגורר בבית סבתו. בהיותו בן י"ב הועבר לחבורת הנוער בגבעת השלושה. מטבעו סגור היה בפני כל ולא הירבה לדבר. חריצותו ושקדנותו הורגשו בין חבריו התלמידים.

עם סיום לימודיו בבית הספר התיכון של גבעת השלושה יצא עם חבריו לנח"ל, זה היה ביולי 1958. לאחר שהייתו בחולתה במשך זמן קצר עבר לנח"ל מוצנח לשם אימונים. מדי פעם יצא למילואים. ספורטאי היה, ובעקבות עיסוקו הרב בכך נעשה גופו מוכשר באופן יוצא מן הכלל.

אחרי ששוחרר מהשירות הצבאי חזר לגבעת השלושה, בו רצה לבנות את ביתו ונכנס לענף הכותנה. לחבריו בענף זה שימש דוגמא אישית בביצוע עבודה למופת ובאחריות. מטבעו היה בעל שקט נפשי ואת השלווה הזאת הישרה על כל הסובבים אותו.

ישראל נשא לו לאישה את חברתו לספסל הלימודים והזוג בנה את ביתו בגבעת השלושה. ישראל ניסה להשלים את לימודיו כדי לקבל תעודת בגרות ובמשק יעצו לו לגשת לבחינות הכניסה ל"מכון וינגייט", הוא ניגש לבחינות, עמד בהן וקיווה לצאת ללמוד. בינתיים הצטרף לחוג לצילום וגילה בו שקדנות רבה. לקריאה לדגל לפני מלחמת ששת הימים יצא מוכן מתוך בטחון כי ישוב במהרה. יומיים לפני תחילת המלחמה הגיע לחופשה קצרה וגילה דאגה לשלום משפחתו וגם הביא דברי מתיקה לחבריו.

כחייל מסור ונאמן נלחם בקרב שהתחולל בדרך שכם בירושלים הבירה ובשכונת ג'ראח נפל, זה היה ביום השני לקרבו, הוא כ"ז באייר תשכ"ז (6.6.1967). הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי שעל הר הרצל בירושלים.

הניח אחריו אשה ושתי בנות.

חוברת לזכרו הוצאה על ידי גבעת השלושה. ב"עלון הגבעה", שהוצא אף הוא על ידי גבעת השלושה, הונצח שמו. כן הונצח שמו בספר הזיכרון לבני הקיבוץ המאוחד ולחבריו שנפלו במערכה - "אשר נפלו במלחמה". גם בספר "מאריות גברו" של מפקדת הצנחנים מופיעה הביוגרפיה שלו בתוספת תיאור הקרב האחרון.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה