תפריט נגישות

ניסים לוי ז"ל

ניסים לוי
בן 19 בנפלו
בן גולדה ופסח
נולד בבולגריה - סופיה
בי"ט בשבט תרפ"ט, 30/1/1929
התגורר בחולתה
שרת בפלמ"ח - חטיבת יפתח הגדוד השלישי - ''הגליל''
נפל בפעילות מבצעית
בז' בשבט תש"ח, 18/1/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: מנסורה
באזור הגליל
מקום קבורה: חולתה

קורות חיים

בן גולדה ופסח, נולד ביום י"ט בשבט תרפ"ט (30.1.1929) בסופיה בירת בולגריה. בהיותו בן תשע עלו הוריו לארץ והחל ללמוד בבית-

הספר "אליאנס" בתל-אביב. כעבור ארבע שנים חזרה המשפחה לבולגריה בגלל מצבה הכלכלי הקשה, ושם המשיך נסים ללמוד

בבית-הספר העברי בסופיה. בגלל המלחמה והכיבוש הגרמני גורשה כל המשפחה מהעיר והם עברו את התקופה הקשה הזאת בכפר. עם העליה הראשונה של "עליית-הנוער" עלה הוא עם אחותו ארצה בנובמבר 1944 ומצא מיד דרך לעבודה חקלאית בקיבוץ דפנה ושם הצטרף כחבר לגרעין התיישבותי. הוא אהב מאוד את החי והצומח ושמח שניתנה לו עבודה ברפת, בה עבד עד ימיו האחרונים. על אף העבודה הרבה והקשה, מצא לו תמיד זמן לעבודות שונות נוספות ולפעולות תרבותיות וחברתיות בתחומים שונים (היה ספר, אירגן מסיבות והצגות). נסים היה בעל חוש חברתי מפותח, שש לעזור לכל והיה למרכז החברה. אחרי שלוש שנות שהות בדפנה עלה להתיישבות עם הגרעין שלו למשגב עם. כאן חלם לבנות את עולם חייו וכל פרט בהתפתחות המשק היה לו לחוויה אישית. שאיפתו היתה להביא למשגב עם את הוריו ולשתפם בחיי קיבוצו.

כאשר התגייס לפלמ"ח נאלץ לעבור לחולתה שבה היה בסיס יחידתו - גדוד "הגליל". בימי ההתקפות העזות על כל הסביבה השתתף בקרבות רבים ובפעולות-עונשין נגד כפר השודדים מנסורה, בסביבת משמר הירדן, אשר שדד את העדר של ארגון "וג'ווד".

נסים נפל ביום ז' בשבט תש"ח (18.1.1948) והובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בחולתה. הקיבוץ שלו, משגב עם, הוציא חוברת לזכרו, בה משתקפת דמות אהובה ואהודה על כל חבריו.











הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה