תפריט נגישות

טוראי מרדכי (אנדרה) שטיינברגר ז"ל

מרדכי שטיינברגר
בן 22 בנפלו
בן פייגה וחיים
נולד בהונגריה
בתרפ"ז, 1927
שרת בפלמ"ח - חטיבת יפתח הגדוד הראשון - "העמק"
נפל בקרב
בי"א בתמוז תש"ח, 18/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: שילטא אל בורג'
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ב, חלקה: 3, קבר: 90.
קבר אחים

קורות חיים

מרדכי בן חיים ופייגה, נולד בשנת תרפ"ז (1927) בהונגריה. סיים את בית-הספר החרדי "תורת אמת" בבודפשט והמשיך ללמוד תורה בישיבות שונות בהונגריה. אביו ואחיו הצעיר נרצחו על-ידי הנאצים והוא נחטף ונשלח למחנה-ריכוז בהונגריה ומשם הועבר לגרמניה.

בשנת 1945 שוחרר על-ידי צבאות-הברית שהגיעו לגרמניה ומיד חזר לבודפשט ומצא את אמו, סבתו ואחיו הבכור, אשר חשבוהו בין הנספים. הצטרף להסתדרות פאג"י ולמרות גילו הצעיר עבד במזכירות הארצית שלה בבודפשט. יחד עם חברים נוספים התחיל לארגן את פעולות ה"בריחה", תחילה לגרמניה, ומשם - לארץ ישראל.

בראשית שנת 1946 הצטרף גם הוא לקבוצת מעפילים אשר עברה דרך איטליה ועלתה על אנית-המעפילים "הכ"ג" כדי להגיע לארץ. הוא שאף תמיד לחיי-קיבוץ בארץ. האניה בה העפיל נתפסה על-ידי הבריטים סמוך לחופי הארץ וכל נוסעיה הוגלו לקפריסין. אחרי שבתו בקפריסין ששה חדשים הורשה לעלות לארץ. גם בימי שהותו באיטליה וגם בשבתו בקפריסין אירגן שיעורים ללימוד השפה העברית והתנ"ך.

חביב ואהוב על כל חבריו ומכריו. במצבים העגומים ביותר היה מלא חדות-חיים וידע להנעים לחבריו. התגורר במוסד לנוער של אגודת "גאולה" בפתח-תקוה והיה היחיד מכל הנוער שבמוסד, שהצטרף לפלמ"ח. עבר קורס מ"כ. היה בגדוד הראשון של הפלמ"ח והשתתף בפעולותיו.

במלחמת השחרור השתתף בקרבות בגזרת לטרון בליל ה-17-18 ביולי 1948, כבשה חטיבת "יפתח"-פלמ"ח את מרחב שילטא, חירבת-אל-בורג', ביר-מעין, תל-שילת (שילתא), ורכס חירבת-קוריקור. בהתקפת נגד משוריינת של הלגיון הערבי, נהדף הכח הפלוגתי מרכס קוריקור. 45 מלוחמי הפלוגה נפלו בקרב. מרדכי היה בין הנופלים ביום י"א בתמוז תש"ח (18.7.1948).

ביום י"א באדר תש"י (28.2.1950) הועבר למנוחות, יחד עם חבריו לקרב, נקבר בקבר-אחים בבית הקברות הצבאי שעל הר הרצל בירושלים.

בן 21 בנפלו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה