תפריט נגישות

סמל מנסור רחאל ז"ל

מנסור רחאל
בן 24 בנפלו
בן עופה ויוסף
נולד בשבט אלהייב - פרוש רומאנה
בח' באב, 8/8/1962
התגייס ב-יוני 1982
שרת בחטיבת הצנחנים גששים
נפל בקרב
בג' בתמוז תשמ"ו, 10/7/1986
מקום נפילה: ראש הנקרה (אזור)
מקום קבורה: פרוש רומנה

קורות חיים

נולד בתאריך 8.08.1962 בן ליוסף ועופה בשבט אלהייב אשר מקום מושבו בפרוש רומאנה ברמת הייב. היה הבן השני למשפחה בת 11 ילדים. למד בביה"ס היסודי בכפרו והמשיך בתיכון בכפר משהד. היה ילד נבון, אהב מאוד את בני משפחתו, הוריו, אחיו ואחיותיו ודאג מאוד לכלכלתם.

בשנת 1982 בתחילת מלחמת של"ג, התנדב לשירות בצה"ל, יצא לקורס גששים ושירת בתפקיד זה לאורך כל תקופת שירותו בצה"ל. לאחר תקופת שירות החובה המשיך בקבע עם יחידות חי"ר מובחרות. לפי דברי מפקדיו היה לוחם מעולה ומקצוען, נאמן ואחראי, ייצג את דמות החייל הלוחם והנועז, התנדב לכל משימה וביצע את המוטל עליו ללא כחל וסרק.

התחתן עם בחירת ליבו ג'מילה ונולדה להם בת אחת. ביום 10.07.1986 מנסור נפל בקרב בלבנון צפונית לראש הנקרה במהלך סריקות אחר מחבלים שניסו לחדור לשטחנו, הכוח נתקל באש מחבלים אשר הסתתרו בנקיקי הסלעים. יחד איתו נהרג גיא בן-דב.

הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בפרוש רומאנה. השאיר אחריו הורים, חמש אחיות: היילה, פדייה, לילה, ח'יתאם וסוריה. וחמישה אחים: נאסר, נסאר, רתאב, מונג'ד וע'אלב. את בתו רנין ואשה בהריון. לאחר נפילתו נולדה בתו ראיה.שר הבטחון דאז יצחק רבין כתב למשפחה השכולה: " סמל מנסור נתן את חייו למען מולדתו. הוא היה חייל מצטיין, אמיץ לב, ממושמע ודייקן. התנדב ראשון לכל משימה, מסור ודבק במטרה. היה אהוב על חבריו ומפקדיו ואף זכה בתעודת הוקרה על פעילותו מטעם מפקד האוגדה".

שלושה מאחיו קשורים בעבודתם בבטחון מדינת ישראל. ארגון הסטודנטים היהודים ברומא נטע עץ לזכרו ביער הקרן קיימת.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה