תפריט נגישות

צבי נתן הדרי ציטרונובסקי ז"ל

צבי נתן הדרי
בן 27 בנפלו
בן חוה ואברהם
נולד בפולין - לודז'
בי"ט בתמוז תרע"ז, 9/7/1917
התגורר בתל אביב
שרת בלח"י
נפל בעת שירותו
בט"ו בכסלו תש"ה, 1/12/1945
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק
הותיר: אשה

קורות חיים

בן חוה ואברהם. נולד ביום י"ט בתמוז תרע"ז (9.7.1917) בלודז' שבפולין למשפחה שומרת מצוות, ואולם לא נמנע מלשקוד על למודי חול בבית הספר למסחר בעירו. לאחר סיום למודיו עבד במטוויה השייכת להוריו ועזר בפרנסת המשפחה.

בלודז' הצטרף לבית"ר ותיכנן לעזוב את בית הוריו ואת פולין ולעלות באופן בלתי-לגאלי לארץ-ישראל. יום אחד ניתן לו לממש את תכניתו, עזב את הבית ללא ידיעת בני משפחתו וניסה לגנוב את הגבול הרומני. אולם סמוך לגבול נתפס והוחזר לביתו. צבי לא ויתר על חלומו, ושנית יצא לדרך, הפעם בידיעת הוריו. הוא הגיע לצ'רנוביץ שברומניה, שהה בה זמן מה באופן בלתי חוקי עבד בלילות בבית-חרושת לגרביים ומשם המשיך דרכו בשנת 1938 לארץ-ישראל.

בארץ הצטרף לפלוגות העבודה של בית"ר ולאצ"ל ולאחר הפילוג בארגון זה בקיץ 1940 הצטרף לשורות לח"י. הוא שימש כשנתיים כראש סניף לח"י בראשון לציון. במאמציו להשיג נשק פרצו הוא וחבריו למשטרות בית-דגון, רחובות ונס-ציונה. הוא נפל בידי השלטונות הבריטיים בעקבות הלשנה וישב בבתי-סוהר שונים: בעכו, ירושלים, מזרע ולטרון. בעת שהותו בבית-הסוהר בעכו עונה והוכה קשות ובגלל בריחותיו הרבות אף נכבל למיטתו. כתוצאה מן הסבל הרב חלה במחלת כליות קשה שהטיפול בה בכלא הוזנח. מחלתו הוחמרה עד כדי כך שהבריטים מיהרו לשחררו. כעבור מספר חדשים, ביום ט"ו בכסלו תש"ה, 1.12.1945, נפטר ממחלתו בבית החולים "הדסה" בתל-אביב והובא למנוחות בבית העלמין בנחלת יצחק. הניח אשה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה