תפריט נגישות

סגן עמירם מנור ז"ל

עמירם מנור
בן 21 בנפלו
בן פרידל ויהושע
נולד בקיבוץ דליה
בג' באדר א' תש"ו, 4/2/1946
התגייס ב-אוגוסט 1964
שרת בחיל האויר טייסת 105
נפל בקרב
בכ"ו באייר תשכ"ז, 5/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול

קורות חיים

בן יהושע ופרידל, אשר חיו במשך 25 שנה בקיבוץ דליה. נולד ביום ג' באדר א' תש"ו (4.2.1946) בקיבוץ. עמירם סיים את לימודיו בבית-הספר היסודי שם ולאחר-מכן את לימודיו התיכוניים במוסד החינוכי שבהרי-אפרים, נטה למוסיקה, ניגן בחליל, בפסנתר ובגיטרה; הירבה לצייר. השתייך לאגודת הטניס "מכבי" שברמת-חן. אף קיבל תעודה כמדריך לספורט במכון וינגייט. עסק בכדורסל ובהתעמלות-קרקע.

גויס לצה"ל באוגוסט 1964 לחיל-האויר אשר בו שירת עד יום נפלו. איש שירות-קבע היה, בדרגת סגן, וחביב על כל אנשי הטייסת בגלל אפיו. כפי שיעיד מפקד הטייסת במכתב-התנחומים להוריו. בו הוא כותב: "מן המעולים היה במקצוע שבו בחר ומן האחראים והטובים היודעים לקראת מה הם הולכים".

על מטוסו היתה גאוותו עד יומו האחרון, כאשר נפל בקרב האוירי שנערך ליד תעלת סואץ ביום הראשון לקרבותיה של מלחמת ששת הימים, הוא כ"ו באייר תשכ"ז (5.6.1967). הובא למנוחת- עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית שאול.

באוסף של "ששה שירים לצה"ל", שהופיע אחרי מלחמת ששת הימים בהוצאת סובר, נכלל השיר "הם ישנם", אשר המלים שלו נכתבו על-ידי יוסי גמזו והמלחין יוסף ולד והוא מוקדש כולו לעמירם. בקיבוץ חצרים שבנגב עומד פסל שהוא בנה לחיל-האויר. אגודת-הטניס של "מכבי" ברמח-חן מקיימת תחרות- טניס ולזוכה מוענק גביע לזכרו ועל שמו של עמירם. קיבוץ דליה הוציא עלון ל"שלושים" לזכרו ולזכר עוד שניים מחבריו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה