תפריט נגישות

סמל יעקב ג'קי סופר ז"ל

יעקב סופר
בן 22 בנפלו
בן קטרין ויחזקאל
נולד בעירק - בגדד
בט"ו בשבט תש"י, 2/2/1950
התגייס ב-אוגוסט 1968
שרת בחטיבת הצנחנים חטיבה 623
נפל בקרב
בכ"ד בתשרי תשל"ד, 20/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

יעקב (ג'קי), בן קטרין ויחזקאל, נולד ביום ט"ו בשבט תש"י (2.2.1950) בבגדד שבעירק.

בהיותו בן שנה עלתה משפחתו ארצה והתגוררה בירושלים, שם עברו עליו שנות ילדותו הראשונות. בהיותו בן חמש השתקעה המשפחה ברמת גן ושם סיים את לימודיו בבית הספר היסודי "ניצנים". אחרי כן התקבל לבית הספר התיכון "אהל שם" וסיים ארבע שנות לימוד במגמה הריאלית. הוא היה תלמיד מצטיין והשקיע מאמצים רבים בלימודים. כמו כן הקדיש הרבה זמן ומרץ לספורט. הוא היה חובב ספורט מושבע, כפעיל בענף הכדורגל והאתלטיקה בנבחרת בית הספר, וכצופה ברוב ענפי הספורט. מלבד ספורט אהב לקרוא ספרים ובילה זמן רב בספריה העירונית באזור מגוריו. הוא היה בן נאמן ומסור להוריו, הקדיש מזמנו ליתר בני המשפחה ונהג לבקר אצלם בכל הזדמנות. בחגים היה נוהג ללכת עם אביו ועם סבו לבית הכנסת להתפלל.

יעקב גוייס לצה"ל בתחילת אוגוסט 1968 והתנדב לחיל הצנחנים. לאחר הטירונות השתלם במספר קורסים, לרבות קורס מפקדי כיתות, ולבסוף הוצב כלוחם בחי"ר המוצנח. תקופת שירותו חלה בעיצומה של מלחמת ההתשה ויחידתו סבלה אבדות בפעולות שונות.

מידי שנה בשנה, ביום הזיכרון לנפילת חבריו, השתדל לעלות לקברותיהם ולבקר אצל המשפחות השכולות של חבריו.

באוגוסט 1971 שוחרר ג'קי מהשירות הסדיר ונרשם ללימודים באוניברסיטת הנגב בבאר שבע, בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול. הלימודים היו קשים, אך הוא השקיע מאמצים רבים ובכוח רצונו עלה בידו להצליח בלימודים. כמו כן מצא עבודה בחברת מדידות. הוא לא זנח את אהבתו לספורט ובמסגרת הלימודים באוניברסיטה השתתף בתחרויות כדורגל ובפעולות ספורט אחרות.

כשפרצה מלחמת יום הכיפורים חיכה ג'קי בביתו לצו הקריאה ומשזה בושש לבוא, יצא לחפש את יחידתו בדרום. לאחר שמצא את היחידה הצטרף אליה ונטל חלק בקרבות הבלימה. אחרי כן לחם עם הכוח שצלח לראשונה את תעלת סואץ לעברה המערבי. כשהיתה היחידה בשוחות בקרבת התעלה, נתכה עליה לפתע אש קטיושות וג'קי נפגע ונהרג.

הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בקרית שאול.

השאיר אחריו הורים, אח ואחות.

לאחר נופלו הוענקה לו דרגת סמל.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "בנכם נפל חלל בהגנה על גשרי תעלת סואץ. הוא נפל במסגרת הכוח שכבש את ראש הגשר ולאחר מכן הגן על הגשרים... יעקב היה חייל מעולה, ממושמע וביצע בצורה הטובה ביותר כל משימה שהוטלה עליו. הוא היה שקט, חביב ואהוב על כל חבריו".

להנצחת זכרו הקימה משפחתו קרן מיוחדת לחלוקת מלגות לימודים לנזקקים, וכן חדר וספרייה בביתן 25 בבית החולים על שם "שיבא" בתל השומר.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה