תפריט נגישות

רס"ן מאיר סלע ז"ל

מאיר סלע
בן 37 בנפלו
בן רות ודוד-ישראל
נולד בתל אביב
בט' בכסלו תרצ"ז, 23/11/1936
התגייס ב-אוגוסט 1956
שרת בחיל רגלים
נפל בקרב
בכ"ד בטבת תשל"ד, 18/1/1974
מקום נפילה: סיני
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: רעיה, שני בנים, הורים ואחים

קורות חיים

מאיר, בן רות ודוד-ישראל, נולד ביום ט' בכסלו תרצ"ז (23.11.1936) בתל-אביב. הוא למד בבית-הספר היסודי "חורב" בירושלים והמשיך בלימודיו בבית-הספר התיכון-מקצועי "בזק" בירושלים. ילדותו עברה עליו בירושלים בחיק משפחה ציונית ודתית, כנער למשפחת נדיבים גדולים. סבו, ר' אלעזר משה סלוצקין ז"ל, עלה לרחובות בשנת תר"ע (1910) מאוסטרליה. מאיר היה חבר בתנועות נוער "הצופים", "בני עקיבא" ו"הפועל" עד לגיוסו. מאיר היה בעל נפש רגישה מאוד ו"אוהב יופי" מושבע. הוא אהב מאוד את כל צורות האמנות ובמיוחד מוסיקה, ריקוד וציור. הוא אף צייר בעצמו וגילף בעץ. רבים ראו בו כישרון מבטיח, שהיה עשוי להצליח ולהתפרסם. מאיר היה אהוב על הכל בזכות היותו חברותי, מבין ללב הזולת ומוכן תמיד לעזור. הוא הצטיין בפתיחות, באהדה לזולת, בהבנה ובכושר שיפוט. לפני גיוסו לצה"ל עבד כמדריך במועדון נוער, נוסף על תפקידיו בתנועה, והצליח לקשור קשרי רעות עם חניכיו, שכיבדו אותו והחשיבו את דעתו.

מאיר גויס לצה"ל בתחילת אוגוסט 1956 והוצב לחיל-הקשר. במסגרת החיל עבר קורס טכנאי-קשר, אך הוא השתוקק לתפקיד קרבי בשדה וביקש לעבור לחיל- הרגלים. לאחר שהתמלאה בקשתו המשיך את שירותו הסדיר ובסופו התנדב לשירות קבע. במשך חמש-עשרה שנות שירותו בצבא הקבע עבר קורסים רבים ובהם קורס קצינים, קורס לוחמה זעירה, וקורס צניחה ולבסוף השלים את לימודיו בבית-הספר לפיקוד ולמטה. הוא שימש בתפקידים שונים, ביניהם : קמב"ץ, קצין אג"ם, מפקד פלוגה ועוד. הוא היה קצין בעל יזמה ומרץ, מקובל ואהוד על פקודיו, בזכות דאגתו ומסירותו להם. בכל תפקיד ששירת, נחשב אדם יציב ומתמיד, עקבי, אחראי ומהימן. בחוות-הדעת התקופתיות, הנהוגות לגבי קצינים בצה"ל צוין כקצין טוב, יעיל וחרוץ, המגלה יכולת רבה ודבקות במטרה. תמיד התאמץ להגיע להישגים טובים ועשה רבות למען קידום תפקידו. קר-רוח, בטוח ושקט, מעולם לא איבד את עשתונותיו ואת שלוות נפשו.

במאי 1961 נשא לאישה את חברתו יהודית וברבות הימים נולדו להם שני בנים. מאיר היה אב טוב ומסור ובעל דואג ואוהב. הוא השתדל תמיד שעבודתו לא תקפח את משפחתו, הקפיד לבלות בחברת ילדיו ולהקדיש להם זמן רב ככל האפשר. הוא טרח ללמדם את ספורט השחייה, שהיה אהוב עליו מאוד, ולחבב עליהם את האמנות, במיוחד את אמנות הציור. ביום כ"ד בטבת תשל"ד (18.1.1974) נפל מאיר בסיני בעת מילוי תפקידו, אחרי שעבר בשלום את המלחמה הרביעית בימי חייו. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בקרית-שאול. הותיר אחריו אישה ובנים, הורים ואחים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה