תפריט נגישות

סג"מ רוני שחמון ז"ל

רוני שחמון
בן 22 בנפלו
בן ברטה ויוסף
נולד ברמת גן
בכ"א באדר תשכ"א, 9/3/1961
התגורר ברמת גן
התגייס ב-אוקטובר 1979
שרת בחיל כללי בה"ד 1 ר"מ 4ג
נפל בעת מילוי תפקידו
בב' בשבט תשמ"ד, 5/1/1984
במלחמת שלום הגליל
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

בן ברטה ויוסף. נולד ביום כ"א באדר תשכ"א (9.3.1961) ברמת-גן. מילדות התבלט רוני בכשרונותיו. הוא למד בבית-הספר היסודי "הלל" ברמת-גן ואחרי שהשלימו בהצטיינות עבר ללמוד בבית-הספר "אורט" בגבעתיים, במגמת מחשבים. כילד וכנער היה רוני שקדן, תמיד עסוק בלימודיו או בתחביביו הרבים. היה לו אוסף של בולים וצלוחיות-בושם מיוחדות. היה לו גם אקווריום, שבו טיפח דגי-נוי והתקין אביזרים מיוחדים, לרווחת הדגים. הוא עסק בספורט לענפיו השונים; כדורגל, כדורסל וטניס.

על תקופת לימודיו בבית-הספר התיכון. סיפר אחד ממוריו: "הוא היה סמל ודוגמה כאדם וכתלמיד. פעל וחתר להישגים בהשקט, בצנעה, בלי להבליט את עצמו. הוא היה מן הטובים בכיתה. חברותו ויחסו לחבריו היו ביטוי לאופיו. הוא עזר ותמך במי שביקש עזרתו".

את לימודיו ב"אורט" סיים רוני בהצטיינות. כשהגיע מועד גיוסו לצה"ל, באוקטובר 1979, אושר לו לשרת בעתודה האקדמאית. הוא החל ללמוד בטכניון בחיפה, בפקולטה להנדסת מחשבים. בה בעת מילא רוני את חובותיו לצה"ל. חודש אחד בשנה הוא שירת במילואים ובתקופת שירותו בעתודה עבר קורס מ"כים. בפברואר 1980, עלה רוני לדרגת רב"ט.

בשנת לימודיו השלישית, הוא החל לעבוד עבודה במשרה חלקית במפעל "תדיראן". הוא עסק בפרוייקטים מיוחדים וחיבר שני ספרים מקצועיים בנושא מחשבים, שיצאו לאור על-ידי חברת "תדיראן". ביולי 1983, סיים רוני בהצטיינות את לימודיו לתואר מהנדס מחשבים. באותו זמן, הוא נסע מטעם ארגון הסטודנטים לסיור לימודים בגרמניה, הולנד וצרפת. בגרמניה עבד רוני חודש ימים באוניברסיטת קרלסרואה, במקצועו.

באוקטובר 1983 הוא חזר לארץ והתייצב לשירות חובה בצה"ל. הוא נשלח לקורס קצינים והתחיל אותו בתקלה: מוט ברזל פצע את ברכו. רוני נזקק לטיפול רפואי, אבל למרות פציעתו המשיך בקורס, עד סמוך למועד סיומו.

בערבו של יום א' בשבט תשמ"ד (5.1.1984) נפטר רוני לאחר שנפצע קשה שמונה ימים קודם בתאונת-נשק בהיותו באימונים.

בן 22 שנים הוא היה בנופלו. הוא הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי בקרית-שאול בתל-אביב.

רוני השאיר אחריו הורים, אח ואחות. לאחר שנפל, הוענקה לו דרגת סג"מ.

מפקד יחידתו כתב עליו למשפחתו: "רוני היה אדם למופת, צוער שקט, אך בעל יכולת רבה. אלה שהכירוהו ידעו לכבדו ולהוקירו. המשפחה, עם ישראל וצה"ל שיכלו בן לתפארת, קצין ומדען עם עתיד מזהיר שנגדע".

לזכרו הופיעה חוברת ובה העלו בני משפחתו ומוקיריו קווים לדמותו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה