תפריט נגישות

סמל יעקב-דוד ג'ייקוב סינגר ז"ל

יעקב-דוד סינגר
בן 19 בנפלו
בן ביאטריס וחיים-אהרון
נולד בארה"ב - ניו יורק
בה' באדר א' תשכ"ז, 15/2/1967
התגורר ברמת גן
התגייס ב-29.6.1986
שרת בחטיבת גבעתי גדוד שקד
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ג בכסלו תשמ"ח, 3/12/1987
מקום נפילה: קיבוץ טללים
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים ושני אחים - אריה ודניאל

קורות חיים

בן ביטריס וחיים-אהרון. נולד ביום ט' באדר א' תשכ"ז (15.2.1967) בניו-יורק שבארצות הברית. מגיל צעיר כונה בפי כול 'ג'ייקוב'. בשנת 1973, בהיותו בן שש, עלה יעקב ארצה עם משפחתו, שקבעה את ביתה ברמת גן.

יעקב החל את לימודיו היסודיים בבית-הספר 'אמונים' בגבעתיים. קשיי הקליטה שלו היו מזעריים, ולמרות קשיי השפה יצר מיד קשרים חברתיים עם בני כיתתו. יעקב נודע בקרב חבריו כחובב טבע. הוא שימש כאחראי על פינת החי בבית-הספר ובחופשות העביר את החיות מפינת החי אל ביתו וטיפל בהן בחדרו. את לימודיו המשיך במכינה לישיבות בני עקיבא בגבעת שמואל ולאחר-מכן למד בישיבה התיכונית בכפר הרא"ה.

אהבת האדם, החי והצומח איפיינו אותו כמו גם החיוך שלא מש מפניו ואך טבעית היתה בחירתו במגמה הביולוגית, מתוך רצון להפוך תחביב למקצוע. בתום לימודיו התיכוניים החל ללמוד בישיבת ההסדר ברמת הגולן ולאחר שנה לערך, ביוני 1986, גויס לצה"ל והצטרף עם יתר חבריו לגדוד 'שקד' בחטיבת גבעתי.

יעקב יצא לקורס מ"כים, סיים אותו ביולי 1987 וקיבל כיתת חיילים בגדוד. הוא דחה בשלושה חודשים הצעה לצאת לקורס קצינים, על-מנת שיוכל לסיים את ה'מסלול' עם פקודיו, שכה אהב וטיפח.

ביום י"ג בכסלו תשמ"ח (3.12.1987) נפל בעת מילוי תפקידו, כאשר במהלך תרגיל פלוגתי נורה מפליטת כדור של אחד מחייליו. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בקרית שאול. השאיר אחריו הורים ושני אחים - אריה ודניאל.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד היחידה: "יעקב ז"ל ויתר על מסלול בני ישיבות, כדי לשרת את צה"ל ואת המדינה בדרך שראה לנכון, ובדרך זו אף התכוון לצאת לקורס קצינים... יעקב היווה מופת לחבריו כחייל וכמפקד".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה