תפריט נגישות

יעקב זידמן ז"ל

יעקב זידמן
בן 18 בנפלו
בן יהודית ושמואל
נולד ברומניה
בתרפ"ט, 1929
התגורר במלכיה
שרת בפלמ"ח - חטיבת הנגב הגדוד השני - "הנגב הצפוני"
נפל בקרב
בכ"ו בכסלו תש"ח, 9/12/1947
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: כפר שעוט (סמוך לגבולות)
באזור עוטף עזה
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

בן שמואל ויהודית. נולד בראש-השנה תרפ"ט (1928), בצ'רנוביץ, רומניה. עלה ארצה בשנת 1933. קיבל השכלה טכנית-תיכונית. היה חבר פעיל בהסתדרות "הנוער העובד", מסור לאידיאל השויון, העזרה ההדדית והעבודה. ברגע שהיתה לו אפשרות - יצא עם חבריו להגשמה קיבוצית.

במסגרת ההכשרה המגויסת של הפלמ"ח עבר את דגניה, בית-הערבה ונען. היה מפעילי קבוצתו ומעמודי-התווך שלה. שימש כמזכיר הקבוצה זמן מה. חבר ה"הגנה" היה מנעוריו, עבר קורסים מיוחדים במעלה-החמישה ובנען.

בדצמבר 1947 נשלח עם הכשרתו לקבוץ גבולות שבנגב. באותם הימים, היו בנגב המערבי שלושת המצפים ואחד עשר הישובים שהוקמו בערב יום הכיפורים 1946.

הישובים היהודיים סבלו מהתנכלויות של הערבים לצינור המים שהונח מניר-עם, אל הישובים היהודיים במרחבי הנגב. כדי לשמור על בטחונם של הישובים שוגרו לנגב, הכשרות מגויסות של הפלמ"ח, ותפקידן של אותן יחידות היה לסייר לאורך קו המים, לאבטח את הישובים ולמנוע התנכלות ערבית להם.

ב-9.12.47 יצא יעקב עם חוליה של שמונה צעירים וצעירה אחת, לסיור אבטחת קו המים בתוואי אורים-צאלים-גבולות-נירים. החוליה היתה מצוידת בשני רימוני יד ובסטן אחד מוחבאים מחשש היתקלות עם הבריטים.

הם תעו בדרכם והדרימו יתר על המידה. עד מהרה מצאו עצמם במבואות הכפר הערבי שעוט (כיום איזור צומת גבולות) שני שוטרי מכס אפשרו להם להיכנס לכפר. במרכזו הותקפו בהמון ערבי. הם לא הצליחו להרכיב את הסטן, והרימונים שהושלכו לא השפיעו. בסכינים ובחרבות התנפלו הערבים על אנשי החוליה, יעקב נהרג בו במקום יחד עם 5 מחביריו.

נקבר בנחלת יצחק. ביום כ"ה באלול תשי"ד (23.9.1954) הועבר לבית הקברות הצבאי שבמקום.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה