תפריט נגישות

טוראי דב-אהרן בורד ז"ל

דב-אהרן בורד
בן 17 בנפלו
בן טובה ויוסף
נולד בירושלים
בכ"ח בחשוון תרצ"א, 19/11/1930
התגייס ב-1948
שרת בחטיבת אלכסנדרוני (חי"ש), חיל הקשר והתקשוב
נפל בקרב
בכ"ו בכסלו תש"ח, 28/12/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: עיראק אל-מנשיה
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

בן יוסף וטובה. נולד בכ"ח במרחשון תרצ"א בירושלים. דור חמישי לאבותיו ילידי ירושלים. חונך בחינוך מסורתי והיה חבר תנועת "בני-עקיבא" ברמת-גן, אשר לשם עברו הוריו. משסיים את לימודיו בבית-הספר העממי של "המזרחי" בנחלת-גנים, עבר לבית-הספר למסחר "פיטמן" בתל-אביב וגילה כשרונות בלתי-מצויים במתימתיקה ושפות. אחרי-כן נתקבל לעבודה כפקיד בבנק "ארץ-ישראל-בריטניה", ובערבים, לאחר עבודתו שם, הוסיף להשתלם בשיעורי "המכון הבריטי" ובלשון הערבית.

עם החלטת או"ם, לפני מלאות לו 17 שנה, החליט להצטרף לשורות המגינים וערב-ערב היה הולך למטה ה"הגנה" לשאול אם כבר הגיע תורו להתיצב לפלוגה הדתית, שעמדה להתארגן מחדש.

משהוכנס לשורות הלוחמים השתתף בקרבות בתל-ליטוינסקי, כפר-סבא הערבית, רנתיה, סאקיה, חיריה, טנטורה, קאקון, טירה, קולה, ג'בע, עיראק אלמנשיה ופלוג'ה. היה אלחוטאי. בימי המצור על ירושלים היתה כל שאיפתו להשתתף שם בקרבות. הוא דאג גם לקרוביו ומכריו והיה מזרז את הוריו לשלוח להם חבילות. משנודע לו כי השתתפות פלוגתו בקרב בירושלים נדחתה, הלך קודר ועצוב ואמר להוריו ששאלוהו לפשר עצבותו: "למען כיבוש ירושלים שום מחיר אינו יקר מדי". נפל בנגב, בקרב בפלוג'ה, בכ"ו בכסלו תש"ח, לפני מלאות לו 18 שנה. נקבר בפלוג'ה.

ב- 11.5.1950 הועבר לנחלת-יצחק.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה