תפריט נגישות

רב"ט יעקב-שלמה מגן ז"ל

יעקב-שלמה מגן
בן 18 בנפלו
בן רחל ויוסף-מאיר
נולד בירושלים
בכ"ט באלול תרפ"ט, 4/10/1930
שרת בחטיבת אלכסנדרוני (חי"ש)
נפל בקרב
בכ"ו בכסלו תש"ט, 28/12/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: עיראק אל-מנשיה
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

בן יוסף-מאיר ורחל. נולד בערב ראש-השנה תר"ץ (1929) בירושלים. סיים בהצטיינות בית-ספר עממי והתחיל ללמוד בבית-ספר למלאכה של ה"מזרחי" בתל-אביב, אך בשל מצבם הכלכלי הדחוק של הוריו למד את מקצוע ניסור היהלומים בנתניה ועבד בו. אחרי-כן היה חבר לקואופרטיב לניסור יהלומים וליטושם של "הפועל המזרחי" בתל-אביב, אך חי בחסכנות ודאג לשיכון הוריו.

חובב ספורט. הצטיין בכל ענפיו. חבר באגודת הספורט "אליצור". נאסר בידי הבריטים בלי כל סיבה. היה עצור שלושה חדשים בלטרון ושוחרר.

עד היותו בן 18 לא נתנוהו הוריו להתגייס ל"הגנה", אך מיד כשמלאו לו 18 שנה הצטרף בשמחה ל"הגנה". לאחר שהתאמן במשך שלושה חדשים בנתניה הוסמך לרב-טוראי.

אחרי החלטת או"ם בלייק-סאכסס שירת בחטיבת "אלכסנדרוני" בפלוגה הדתית כרב-טוראי. היה בין כובשי קאקון, טנטורה, קולה, טירה, עין-ע'זאל. בקרבות גילה שקט נפשי ומשמעת. חבר לפקודיו ולא התנשא עליהם. שש אלי קרב.

היה אחד השחקנים הטובים שלו נבחרת-הספורט בפלוגתו. שקט מטבעו, מסור להוריו ולחבריו, שומר דת ואוהב עבודה. טוב לב ועוזר לזולתו. הרבה לקרוא בספרים.

מן ה"משולש" הועבר לחצור ולבית-גוברין, ובקרב על עיראק אלמנשיה, בכיס פלוג'ה בנגב, נפל ביום ב' בחנוכה, כ"ו בכסלו תש"ט (28.12.1948). היה קבור בפלוג'ה. הועבר לנחלת-יצחק.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה