תפריט נגישות

טוראי אברהם אשכנזי ז"ל

אברהם אשכנזי
בן 20 בנפלו
בן טוני ויצחק
נולד ביפו
בכ"ג באלול תשי"א, 24/9/1951
התגייס ב-אוקטובר 1969
שרת בנח''ל של"ת, חטיבת הצנחנים גד' 101
נפל בעת שירותו
בי"א בניסן תשל"ב, 24/5/1972
מקום נפילה: קיבוץ יודפת
באזור הגליל
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 1, שורה: 8, קבר: 3.

קורות חיים

בן יצחק וטוני. נולד ביום כ"ג באלול תשי"א (24.9.1951) ביפו. למד בבית הספר היסודי "סעדיה גאון" באור יהודה ועל אף היותו ילד שובב, הצטיין תמיד בלימודיו. הוא התבלט בכל ענפי הספורט והיה חבר באגודה ספורטיבית באזור מגוריו.

לאחר סיום בית הספר היסודי החל ללמוד בבית הספר התיכון העירוני הדתי ברמת גן. עם תחילת לימודיו בבית הספר התיכון חל שינוי משמעותי באורח חייו. הוא הפך לעצמאי יותר במעשיו, הרבה בלימודים ובקריאה, השתתף בנבחרת בית הספר במשחקי ספורט שונים, כגון כדורגל, ריצות ממושכות ואתלטיקה קלה, וזכה במדליות שונות.

אברהם היה נער תוסס ומלא חדוות חיים. הוא הרבה לטייל לאורכה ולרחבה של הארץ, היה מעורה בחיי החברה ואהב לעזור לזולת. הוא אהב לקרוא ובארון הספרים שלו מצויים עד עצם היום הזה, בין ספרי הלימוד מבית הספר התיכון, גם ספרי סוציולוגיה, פסיכולוגיה, מדעי המדינה וספרים על אסטרטגיה צבאית, שרכש לעצמו בכספו. בין ספריו מצויים גם פרסומים בתחום החקלאות אשר בבעיותיה התעמק. הוא הרבה לקרוא גם ספרות יפה וספרות בעניינים אקטואליים, ושלח ידו גם בכתיבת שירים. שאיפתו הגדולה הייתה לעסוק בחינוך גופני ולהשתלם בבית ספר לחינוך גופני בגבעת וושינגטון.

אברהם גוייס לצה"ל בשבוע האחרון של חודש אוקטובר 1969 והשתוקק לשרת כטייס קרבי. אך כיון שאמו התנגדה לכך, הוא ויתר על שאיפתו. כושרו הגופני הטוב ורצונו העז דחפוהו להתנדב ליחידה קרבית מוצנחת. במסגרת שירותו בנח"ל המוצנח הוא צורף לגרעין, שיצא לשל"ת בקיבוץ יודפת בגליל העליון. הוא אהב את חיי הקיבוץ ובכל הזדמנות נהג לספר בשבחם של חיים אלה. מחצית השנה לפני שחרורו, החזיר את ציודו הקרבי והאישי לצה"ל והמשיך לעסוק בקיבוץ, במסגרת הנח"ל, בענף גינות הנוי.

ביום י"א בניסן תשל"ב (24.5.1972), שלושה חודשים לפני שחרורו מצה"ל, נפל בעת שירותו. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי שעל הר הרצל בירושלים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה