תפריט נגישות

סמ"ר מרדכי מוטקה גולדמן ז"ל

מרדכי גולדמן
בן 23 בנפלו
בן אסתר ויצחק
נולד ברוסיה
בכ' באדר תש"ב, 9/3/1942
התגייס ב-אוגוסט 1959
שרת בחיל האויר טייסת 119
נפל בעת מילוי תפקידו
בא' בתמוז תשכ"ה, 1/7/1965
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול

קורות חיים

בן יצחק ואסתר. נולד ביום כ' באדר תש"ב (9.3.1942) בנובוסיבירסק אשר ברוסיה. עלה עם משפחתו לארץ בשנת 1948. בן שש היה אז ולמד סבל ותלאות, אך עד מהרה הסתגל לחיים החדשים בארץ ונקלט בחברת ילדי בית הספר "השבה" באזור ובכשרונותיו הרבים היה מדרבן את חבירו לפעילות חברתית והטיף לאזרחות טובה. היה מופת לחבירו במצוות כיבוד אב ואם. היה תלמיד חרוץ והמשיך ללמוד בבית הספר התיכון (על-שם ד"ר קוגל) בחולון וסיים בו את לימודיו. נטה לקרוא ספרות טכנית כן היה ספורטאי והשתייך ל"הפועל" ככדורגלן.

לצה"ל גויס באוגוסט 1959 ושירת בחיל האויר כסמל ראשון. היה בצבא הקבע ומוותיקי הטייסת שלו. נפל בשעת מילוי תפקידו (יחד עם חברו לחיל, מנחם מנחם), ביום א' בתמוז תשכ"ה (1.7.1965), והובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול.

מפקד יחידתו בחיל האויר כתב עליו לאחר נפלו, כי הוא היה יעיל מאד בעבודתו, התקדם בה ומכאן שגם קידם אותה בנאמנות במסירות שירת. כן ציין כי בהתעסקותו בספורט בחיי הצבא עזר להרים את המוראל של חבריו, שעליהם היה אהוד ומקובל. הנהלת "הפועל" באזור החליטה להנציח את שמו באחד המפעלים הספורטיביים ובקיום משחק גביע בכדורגל על שמו שנה שנה. כן החליטה הנהלת "הפועל" לקרוא את נבחרת הנוער על שמו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה