תפריט נגישות

רב"ט משה "מוישקה" פרפר ז"ל

משה פרפר
בן 19 בנפלו
בן רחל ויהושע
נולד ברמת גן
בכ"ה בטבת תרפ"ט, 7/1/1929
שרת בפלמ"ח - חטיבת הראל, חיל השריון מפח"ט 5
נפל בקרב
בכ"ח באדר ב' תש"ח, 8/4/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: הקסטל
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 14, קבר: 90.
קבר אחים

קורות חיים

פרפר משה ("מוישקה") בן יהושע ורחל. נולד בכ"ה בטבת תרפ"ט (7.1.1929) בנחלת-גנים. למד בבית- ספר עממי והיה מנעוריו חבר "הנוער העובד" בקבוצת "ירדן" ברמת-גן וחבר ה"הגנה". התיחס לתנועת "הנוער העובד" ולערכיה במין מורא והערצה, אף כי ידע גם לצחוק ולהצחיק. הנער נערץ על כל חבריו על שום מרצו ויפיו.

משלח ידו- מסגר. בשנת 1945 הצטרף להכשרה מגויסת ביגור.

בזמן החיפושים במשק לקחוהו הבריטים לרפיח. כאשר שוחרר ממעצרו חזר למשק ומשם עבר לגבעת-השלושה. בשנה השניה לשירותו בפלמ"ח עלה לדרגת מ"כ והשתתף בביעור כנופיות הפורעים בכפר פג'ה. כשהכריזו מדינות ערב מלחמה על ישראל היה מן הראשונים שנשלחו להגנת קו-המים בנגב. בחששו שמא לא יתנו לו להשתתף בקרבות הוסיף שנה לגילו האמיתי (17) בתעודת ההתיצבות. על כך ענה:"חושש אני שמא ימנעו ממני מלהשתתף במקומות קשים... תמיד חתר להיות בין הלוחמים הראשונים". לחם בבית-דגון ויאזור במסגרת הגדוד החמישי. בבית דגון בלט באומץ ליבו, לאחר הלחימה שם אמר:"רק שם, בבית דגון, ידעתי מהי מסירות, מה ערכם של חיים שלמענם כדאי לחיות ואף גם למות!". השתתף בפריצת הדרך לירושלים והיה בין מלווי השיירות לעיר הבירה. באחת הנסיעות נפגע מרסיסי פצצה, אך הוסיף לפקד והצליח להוציא את פקודיו מהמיצר. בבואו לירושלים הקיפוהו ילדים והוא לקחם על זרועותיו: "למענכם נעשה הכל" - אמר.

נפל ב-8.4.1948 בכיבוש הקסטל. נקבר במעלה-החמישה ב-11.4.1948 ביום י"ב בכסלו תשי"ד (19.11.1953) הועבר למנוחת-עולמים להר- הרצל בירושלים. אחר מותו קיבלה משפחתו אות-הצטיינות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה