תפריט נגישות

רב"ט יהושע שיקע שוברט ז"ל

יהושע שוברט
בן 20 בנפלו
בן חנה ודויד
נולד בגרמניה - קסל
בי"ב באדר א' תש"ח, 22/2/1948
התגייס ב-יולי 1966
שרת בנח''ל נח"ל מוצנח - גד' 50, חטיבת הצנחנים גד' 101
נפל בקרב
בכ"א באדר תשכ"ח, 21/3/1968
במבצע כארמה
מקום נפילה: כראמה
באזור ירדן
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 3, שורה: 6.

קורות חיים

בן דויד וחנה. נולד ביום י"ב באדר א' תש"ח (22.2.1948) בקסל אשר בגרמניה. כשהגיע לגיל הלימודים למד בבית הספר היסודי על שם דויד שמעוני שבגבעתיים. לאחר סיימו את לימודיו שם למד בבית הספר התיכון על שם קלעי, אף הוא בגבעתיים. לאחר בחינות הבגרות הצטרף לגרעין "האלה" שבנתיב הל"ה, ובתוך זה, מזמן גיוסו לצה"ל, היה בנח"ל מוצנח.

היה חבר ב"הפועל" רמת-גן וגם חבר בשמורת הטבע. היה בין הטובים שבתלמידים וכל עבודה שבכתב וכל מבחן שלו העידו על שקידה וידע. על שאלות מוריו השיב כהלכה ותשובותיו המדוייקות העידו על זכרון והבנה. מעניין לציין כי בשבתות, בחגים ובימי חופשה היה יהושע נראה מדי פעם עובר בשכונה ולידו ילד או ילדה משל אחיותיו או אחיו, והוא עצמו שופע רוך, חיבה ומסירות, אשר ידע לגלות ב"טיפול" בבני הדור הצעיר.

ביולי 1966 גוייס לצה"ל ושירת בנח"ל. יהושע השתתף במלחמת ששת הימים ויצא ממנה בשלום. אולם הירדניים התנכלו לישראל ובפעולת התגמול נגד בסיסי החבלנים הירדניים, זו הפעולה הידועה כמבצע כראמה (העיירה ממזרח לירדן בה התרכזו וממנה יצאו חבלני האויב לשטח ישראל) נפל יהושע; זה היה ביום כ"א באדר תשכ"ח (21.3.1968). הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול.

שמו הונצח על ידי "הפועל" במפעל כדורסל לזכרו. חוברת הנושאת את שמו הוצאה לאור על ידי מחזורו (מחזור ד') בבית הספר על שם ד' שמעוני ובעזרתו. ב"ספר הנופלים" של גבעתיים הונצח שמו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה