תפריט נגישות

עזריאל בוכבינדר ז"ל

עזריאל בוכבינדר
בן 79 במותו
בן מרים ומרדכי
נולד בפולין
בכ"ה בטבת תרע"ב, 15/1/1912
התגורר ברמת גן
חלל פעולת איבה
בי"ח בסיון תשנ"א, 31/5/1991
מקום אירוע: רמת גן
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אישה, ילדים ונכדים

קורות חיים

עזריאל, בן מרדכי ומרים, נולד בה' בטבת תרע"ג, (15.01.1912) בקראשניק, פולין. אביו היה ציוני נלהב, השתייך לתנועה הציונית הדתית המזרחי ואף שימש כיו"ר התנועה. כך ספג עזריאל את הציונות ואהבת ישראל משחר נעוריו.

בשנת 1933, בהיותו בן 21, עלה עזריאל לארץ עם אשתו הצעירה דבורה. כל משפחתו: הוריו, אחיותיו וילדיהן, ניספו בשואה כמה שנים מאוחר יותר.

בשנת 1939 התגייס עזריאל לשורות ההגנה, ומאוחר יותר לחם במלחמת העצמאות.

עזריאל עבד במשך 30 שנה כסדר דפוס בעיתון היומי "הבוקר" וחמש שנים בדפוס "למרחב". הוא הכיר עיתונאים וכתבים רבים. למרות שהעבודה הייתה כרוכה במשמרות לא נוחות, הוא נהנה ממשלח ידו. היה איש צנוע וירא שמים, שאהב את בית הכנסת ואת משפחתו. כל חייו הצניע לכת והסתפק במועט.

עזריאל היה אב לארבעה: שלום, בנימין, מרים וזהבה. לאחר פרישתו הקדיש את ימיו לילדיו ולנכדיו.

ב- 22.01.1991 נפל טיל סקאד ברחוב אבא הלל ברמת גן, סמוך לביתו של עזריאל. הדירה נפגעה קשות. עזריאל ואשתו עברו לגור זמנית בביתו של בנם בקיבוץ שדה בוקר. לאחר שבועיים החליטו לחזור לביתם למרות שהשיפוצים טרם הסתיימו.

בהגיעם, זועזעו מאוד למראה הדירה שהייתה הרוסה בחלקה הגדול. לאחר שהייה של שעתיים בדירה, לקה עזריאל באירוע מוחי קשה. הוא פונה באמבולנס לבית החולים תל השומר, אך לא הצליח להשתקם. בי"ח בסיוון תשנ"א, (31.05.1991), נפטר עזריאל.

בן 79 היה במותו. עזריאל הובא למנוחות בבית העלמין בקרית שאול, תל אביב.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה