תפריט נגישות

טוראי הלל פיכטנבוים ז"ל

לדמותו של הלל ז"ל


ביושבי עתה בחדרו המיותם של הלל ומסביבי אוסף ספריו ובוליו הרבים, מנסה לכתב מספר מלים על חייו הקצרים, על 19 אביביו.
הרהורים רבים ונוגים עוברים במוחי. למעלה משנה עברה מאז נפל בידי מרצחים. קשה להסתגל לרעיון שלא נראה יותר אם הלל. הוא לא יחזור עוד הביתה. הוא אשר היה הדמות החיה בבית, אשר תמיד היה מלא מרץ וחיים ותמיד מאושר, לא נרתע מכל מכשול.
דמות זאת דוממת עתה ובבית נשאר הלל ריק וכאב עמוק. האילן היפה והבריא נגדע בדמי ימיו.
הלל נולד בירושלים ביום 3.8.37. הנו נצר למשפחה חסידית חלוצית. סבו היה ממייסדי כפר חסידים, באווירה זו חונך וגדל.
בילדותו היה ילד חולני מאוד ובקושי התגבר על החלאין הרבים. אך לפתע בהגיעו לגיל 10 הפך מילד חולני לצער חזק ובריא.
את יסוד חינוכו קבל בירושלים, שם למד עד כתה ה'. אחר עבר עם הוריו לרמת גן ושם המשיך בלימודיו. היה תלמיד חרוץ ומצטיין. בהיותו מהיר תפיסה עזר תמיד לחבריו המפגרים. הוא עשה זאת שלא על מנת לקבל שכר אלא מרצון ושמחה לעזור. את חינוכו התיכוני קבל בתחילה בבי"הס "בילו, בתל אביב, אשר שם למד עש הששיה. אח"כ עבר לתיכון ערב כדי לעזור לאביו המכונאי במשך היום, כמו כן להשתלם במכונאות כי ברצונו היה להיות מהנדס מכונות.
את הגמנסיה סיים בהצלחה אך לא זכה לקבל לידיו את תעודת הבגרות. בבי"הס היה תמיד הרוח החיה שבכתה וקולו העליז והרענן עשוהו לבחור חביב על כולם. בבי"ס הכיר מהורים את הרבגוניות שבו. הוא הצטיין בלימודי מתימטיקה והטבע. היה גם הטוב בכיתתו בלימודי ההסטוריה וידע להביע בחיבוריו דעות מקוריות. אוהב קריאה וספר היה, ספריה גדולה ועשירה השאיר אחריו. היה גם ספורטאי חרוץ ומצטיין. בעקר הצטיין באתלטיקה קלה ובריצה. היה בזמנו אלוף "הפועל" רמת גן לנערים בריצת 800 מ'. השתתף במרוץ התבור ונמנה עם הקבוצה המנצחת במרוץ העצמאות. כן השתתף במרוצי ספורט רבים של קבוצתו.
באפיו היה רציני ומעודן. נגן בכינור ופסנתר הרבה להתענין במוסיקה. תחביבו הגדול היה אוסף בולים, אותם החל אוסף מגיל רך. אוסף גדול ויקר השאיר אחריו. היה צנוע וענו ומסתפק במועט. חסך פרוטה לפרוטה כדי להמשיך בטכניון, שם רצה להיות מהנדס מכונות.
התגייס לצבא שנה לפצע נפילתו. היה בנח"ל והשתיך לגרעין גלעד ד' שהתישב בנחושה אשר בחבל לכיש. עבר קורס מכ"ים וקורס צניחה. במאצע הקורס יצא עם יחדתו לסיני ושם נפל ביומה הראשון של המערכה. נפל בצומת חמד בדרכו מכונטילה לנאחל. נפל אור ליום כ"ה חשון תש"יז.

יהי זכרו ברוך!!!
המשפחה.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה