תפריט נגישות

רס"ן רועי קליין ז"ל

סיפור הגבורה של רועי

סיפור גבורתו

הלוחמים שנפצעו סיפרו בבית החולים כי הסמג"ד רועי זינק לעבר רימון שהשליכו לוחמי החיזבאללה והציל את פקודיו. צה"ל עדיין בודק את הדיווח, אך כולם תמימי דעים: רס"ן קליין הפגין אומץ לב רב.
הקרב הקשה והעיקש על בינת-ג'ביל כבר מייצר סיפורי גבורה, מהסוג שעשוי לשמש בסיס למורשת הקרב העתידית של חטיבת גולני. אחד הסיפורים, שאת אמיתותו עדיין בודקים בצה"ל, מיוחס לסגן מפקד הגדוד שנהרג, רס"ן רועי קליין.
לוחמים ששבו מהקרב אישרו בגירסאות שונות את העובדה שרס"ן קליין חרף את נפשו וזינק על רימון שגלגלו לעברם לוחמי חיזבאללה, כדי להגן על פקודיו. סמל אוהד שלום סיפר כי שמע את הפרטים מלוחם בשם תורג'מן, שלחם לצידו של רס"ן קליין, והוסיף כי הוא עצמו ראה את סגן מפקד הגדוד אחרי הפציעה ואחרי שאיבד את שתי רגליו, עד שמת בסופו של דבר בשטח.
סמל אוהד שלום סיפר כי כשהוא וחבריו טיהרו את הבית בו היו לוחמי החיזבאללה, רס"ן קליין ולוחם נוסף בשם תורג'מן היו באזור המטעים. לפתע הושלכו רימונים ומטענים מכיוון לוחמי חיזבאללה, הסמג"ד רועי קליין זינק על אחד הרימונים ושילם על כך בחייו.
את הסיפור הזה גם שמענו מליאור שרעבי, לוחם אחר שנפצע וגם מאלון דוידי, מישיבת ההסדר בשדרות, שלדבריו שמע זאת מלוחמים אחרים. אחד הפצועים סיפר כי ייתכן שרועי זינק על מטען שהושלך, ולא על רימון.
בכל מקרה, כולם תמימי דעים על כך שרס"ן קליין הפגין אומץ לב רב במהלך הקרב. בהיסטוריה הצבאית הקצרה של מדינת ישראל זכור סיפור דומה של חייל, עולה חדש ממרוקו בשם נתן אלבז ז"ל שזינק על רימון שנצרתו נפלה במהלך אימון, על מנת להציל את חבריו ליחידה. על שמו נקרא "מחנה נתן", בסיס צבאי גדול ליד באר-שבע.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה