תפריט נגישות

טוראי יעקב יענקל'ה אלטשטיין ז"ל

מפרי עטו


בעיות בהכשרה
בכל חברה קיימים גורמים שונים, אנשים או ועדות שמעצבים את דמותה. הם שנבחרו ע"י החברה כולה, לטפל בכל הבעיות הבאות במגע ישיר לחברה. לכן הייתי מעוניין להתעכב פה על בעיות שונות שעומדות לפני הגורמים הנ"ל, ולהסביר כמה פרטים שיתכן שהם מובנים בלאו הכי. על כל פנים, היה כדאי לעמוד עליהם, לראות בהם גם את החיוב והשלילה ולנסות לתקנם.
א) יחס חברתי: עד כמה שאני מכיר חברות שמתי לב שלעיקר בהן לא שמו לב, וזהו היחס החברתי בין חברים לחברים, חברים לחברות ולהפך. כיון שלא שמו לב לבעיה זו, נוצר מצב קשה שהתבטא באי מילוי תפקיד, עזיבת ההכשרה, וכו'. הייתי רוצה להעיר על פרטים שנתקלתי בהם בפגישותי בגרעין. אבל מחובתי להעיר ולהזהיר בפני התוצאות שנגיע אליהן
ב) ועדות: תפקידה של ועדה ברור, ואין מה לעמוד עליו הרבה - היא כלי השרת של החברה, שעליו לטפל בענינים השונים בחברה ומחוצה לה. יש לזכור כשבוחרים ועדה אין זה אומר פריקת כל הנטל הציבורי מעל גב כל החברים, כי עליהם להמשיך ולמלא כל תפקיד המוטל עליהם. יש להזהר גם בפני הפלית חברי הועדה לטובה, בקשר לענינים לגבי בקשות מוגשות ע"י חבר שאינו חבר ועדה.
ג) שכון מעורב: בעית שכון מעורב קימת בכל הכשרה מגויסת שלכאורה היא פרט קטן. אולם בעצם היא מבחן קשה שעומדת בו השאלה- הנעמוד אם לא? הנה גרים בנים ובנות באהל. הבנים לא יוכלו לדבר בחופשיות כהרגלם וכך גם הבנות. לרבים יהיה ענין זה קשה מאוד. אולם לפנינו נצבת מטרה, ובזה אנו נבחנים ביעודנו בעתיד, ואם נכשל נגיע לתוצאות גרועות.
מתוך הספר "לזכר הי"א", הכשרת גבע תש"ט

מידע נוסף נמצא בתא הנופל בחדר ההנצחה שבבית הפלמ"ח.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה