תפריט נגישות

לוי פיגנבוים ז"ל

לוי פיגנבוים
בן 22 בנפלו
בן אהובה ואלימלך
נולד בצפת
בי' בניסן תרפ"ה, 4/4/1925
התגורר בבית קשת
שרת בפלמ"ח - בית קשת קבוץ בית קשת, חטיבת גולני מפח"ט
נפל בקרב
בה' באדר ב' תש"ח, 16/3/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: שדות בית קשת
באזור הגליל
מקום קבורה: קיבוץ בית קשת
הותיר: אשה ושני בנים

קורות חיים

בן אלימלך ואהובה. נולד ב-4.4.1925 בצפת. למד תחילה בבית-ספר עממי בחיפה וסיים בקרית-חיים. המשיך את לימודיו בבית-הספר המחוזי ביגור. ב-1941, שנה לפני הסיום, התגייס לפלמ"ח, בהצטרפו לקבוצת הכשרה של "המחנות העולים" באילת השחר. הוא החל לחיות את חיי הפלמ"ח בנדודים ממקום למקום, באמונים קשים ובעבודה מפרכת. מסעות בשבילי הארץ, הריה ועמקיה השוממים מאדם. בשנת 1944 עלה עם קבוצתו לאדמות בית-קשת. התישבות במשק מבוסס לא היתה לפי רוחו, רצה להקים ישוב מבראשית, לעלות למקום צחיח שאין בו מאומה ועליו להקים במו ידיו את ביתו, זאת היתה שאיפתו. שם נשא לאשה בת אילת-השחר.

עבד במרעה, פלחה ושמירת שדות. שירת בנוטרות והיה נשק. למד ערבית והכיר את ערביי הסביבה. היה ספורטאי מובהק. כל תושבי הסביבה הכירוהו ופחדו מנחת זרועו. השתתף בכל פעולה והיה מורה דרך להולכים אחריו באפלה.

נפל ב-16.3.1948, בהיתקל יחידת סיור של חברי בית קשת במארב ערבי. שבעה חברים נפלו ואחד בלבד נשאר. על לחימתם של השבעה שנפלו הגיעו ידיעות מלאות התפעלות והערצה בתוך המצב המיואש ובידעם את גורלם החרוץ הוסיפו החברים להלחם גם לאחר שנפצעו זה אחר זה עד טיפת דמם האחרונה. לאחר משא ומתן מייגע נמסרו הגויות ונקברו בבית-קשת ב-19.3.1948.

השאיר אשה ושני בנים. בנו השני שנולד כחודש אחרי נפלו נקרא בשם "לוי".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה