תפריט נגישות

רב"ט גד היינריך פישלוביץ ז"ל

גד פישלוביץ
בן 23 בנפלו
בן צפורה ודויד
נולד ברומניה
בד' באב תרפ"ה, 25/7/1925
התגורר בכפר חסידים א'
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ' בתשרי תש"ט, 23/10/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: מנרה
באזור הגליל
מקום קבורה: ראש פינה

קורות חיים

בן דויד וצפורה. נולד ביום 25.7.1925 בגאלאץ אשר ברומניה. למד בבית ספר עממי ובגימנסיה רומנית. משם עברה המשפחה לבוקרשט. בימי המלחמה העולמית עבד במחתרת ציונית עד אשר גורש עם אלפי יהודים אחרים לטרנסדניסטריה, בשעה שרומניה שיתפה פעולה עם גרמניה הנאצית במלחמת-העולם ושם למד קצת אידיש.

אחרי שחרור רומניה עלה ארצה עם "עליית-הנוער" ב-1944 ועבד כפועל חקלאי בכפר-חסידים. למד מהר עברית, התערה בחיי הנוער המקומי, גמר קורס מ"כ ושירת בגדוד אחד. השתתף בקרבות ירדה, דרדרה ועוד.



בעתון הגדוד צוין למופת, לאמור: "הצטיין במשלט ירדה בהעברת פצועים תחת אש צלפים ואש מרגמות בלתי פוסקת בשטח גלוי, אירגן את הקשר ואת האספקה לעמדות תחת אש האויב במשך כל היום". נשלח לפעולה מאחורי קוי האויב, התנדב לכל משימה קשה ומסוכנת מתוך רצון לנקום את עינויי העם ועלבונו, ולדברי מפקד גדודו היה מועמד לשלושה אותות-הצטיינות. "בגדוד לא היה שני לו", אמר מפקד הגדוד, "בכל הצבא אין הרבה כמוהו"; "אם ראוי מישהו לתואר גיבור, הרי זה גד". ואכן אישר זאת במעשיו גם ביומו האחרון, 23.10.1948. הוא עלה עם שתי כיתות למשלט בין יפתח למנרה. משניתנה פקודת נסיגה נשאר לחפות על הנסוגים. משאזלו אצלו כדורי הסטן, המשיך בזריקת רימונים. ומשאזלו גם אלה ראוהו מהמשלטים הסמוכים מתגונן בזריקת-אבנים - ומאז לא ראוהו עוד.

נקבר בראש-פינה ב-31.10.1948.



הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה