תפריט נגישות

סגן שמואל-יעקב קרן קופידלובסקי ז"ל

שמואל-יעקב קרן
בן 24 בנפלו
בן ציפורה וישעיהו
נולד בגרמניה
בד' באלול תש"ו, 31/8/1946
התגורר ברמת גן
התגייס ב-אוגוסט 1964
שרת בחיל כללי ימ"ל רפא"ל 1020
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ח באלול תש"ל, 29/9/1970
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אישה

קורות חיים

בן ישעיהו וצפורה. נולד ביום ד' באלול תש"ו (31.8.1946) בגרמניה ועלה עם משפחתו לארץ בשנת 1948. הוא למד בבית-הספר היסודי בפרדס-כץ והמשיך את לימודיו התיכוניים בבית-הספר "אוהל-שם" ברמת-גן. שמואל נהנה מלימודיו כי ראה בהם אתגר והיה עוסק בהם בכל שעות הערב והלילה. כשהיתה לו שעה פנויה היה עוסק בקריאה. הוא היה חבר בתנועת "הצופים" והירבה לצאת לטיולים. כשם שהצליח בלימודיו כן הצליח בעבודתו בתע"ש לאחר מכן, אך ההצלחה לא סחררה את ראשו ומעולם לא התגאה בהישגיו, שהיו מרשימים. הוא היה בן מסור להוריו ובעל נאמן לאשתו. הוא ידע לשלב חובותיו כבן וכבעל לשמחת הוריו ואשתו. ידידים רבים היו לו ותמיד היה מוכן לעזור להם. רבים היו האנשים שבקשו את ידידותו.

שמואל-יעקב גויס לצה"ל בסוף אוגוסט 1964. הוא נמנה עם העתודה האקדמית ולמד הנדסה כימית בטכניון העברי בחיפה. הוא בחר במקצוע של מהנדס כימאי מפני שלדעתו היה זה תחום בלתי מפותח עדיין בעולם המדע. תחום הכימיה האורגנית עניין אותו במיוחד ולו הקדיש את זמנו. את שירותו הצבאי עשה באחד ממפעלי התעשייה הצבאית. מעולם לא התאונן על דבר ולא בא בדרישות לאיש. כל מה שדרש, דרש רק מעצמו ובכל דבר שעשה ניסה להשיג את המקסימום, וגם הצליח בכך. תודות לכשרונו המבריק ולהגיונו הבריא. ביולי 1970 נשלח לארצות הברית מטעם משרד-הביטחון לתקופה של חמישה שבועות ואנשי המדע שפגש היו מלאי התפעלות והערכה למראה ידיעותיו וכשרונותיו.

ביום כ'"ח באלול תש"ל (29.9.1970), מת סגן שמואל-יעקב מפצעים, שנפצע בעת מילוי תפקידו. הניח אישה. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית-שאול.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה