תפריט נגישות

רס"ן שלמה דורות רוט ז"ל

שלמה דורות
בן 31 בנפלו
בן רבקה וצבי
נולד בעפולה
בכ"ז באלול תש"ג, 29/9/1943
התגורר במושב חמד
התגייס ב-נובמבר 1961
שרת בחיל שלישות של"ר 676
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ז בתשרי תשל"ו, 2/10/1975
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
חלקה: 9, שורה: 7, קבר: 16.
הותיר: אישה, בת והורים

קורות חיים

בן צבי ורבקה. נולד ביום כ"ז באלול תש"ג (29.9.1943) בעפולה. הוא למד בבית-הספר היסודי 'אוהל מאיר' וסיים את לימודיו בבית-הספר התיכון הדתי שבעפולה.

מילדותו חונך שלמה לאהבת ארץ-ישראל ולהערצת חיי העבודה והכפר. הוא היה חבר בתנועת 'הנוער העובד והלומד' בעפולה. שני תחביבים היו לו - ספורט ומוסיקה. בנערותו היה חבר בקבוצת 'הפועל' עפולה ואף ניגן בקלרינט בתזמורת עפולה. הוא היה נחבא אל הכלים וחי בצנעה ועם-זאת מקובל בחברה, מטה אוזן קשבת לדברי הזולת ונוהג כבוד בכולם. שלמה היה בן מסור להוריו ונאמן למשפחתו. משאת נפשו היתה להקים בית בישראל מושתת על חיי-כפר בריאים ופוריים.

שלמה גויס לצה"ל בנובמבר 1961. לאחר הטירונות השתלם בקורסים בנושאי שלישות והתקדם במהירות בסולם-הדרגות ובתפקידים שהוטלו עליו. בתום שירות החובה, התנדב לצבא-הקבע ושירת בו עד יומו האחרון. כעבור זמן השתלם בקורס נגדי-שלישות ובקורס-קצינים ונתמנה לתפקידים בכירים בחילו. בתפקידו האחרון פעל רבות, בפיקוד מרחב-שלאה, לשיפור רמת תפקוד היחידה. שלמה לא שכח אם חלום-ילדותו ובסיוע ידידיו רכש משק במושב שדי-חמד והשתקע בו עם משפחתו. בד-בבד עם שירותו בצה"ל מצא זמן ומרץ לטפח את משקו ולהגשים אם חלומו.

ביום י"ז בתשרי תשל"ו (2.10.1975) נפל שלמה בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי שבקרית-שאול. השאיר אחריו אישה, בת והורים.

במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "שלמה היה מפקד מסור, ישר והגון. מסירותו לעבודתו לא ידעה גבול ואהבתו את צה"ל היתה לשם-דבר. את ייעודו בחיים ראה במילוי המוטל עליו, בדרך הטובה ביותר ובכך תרם רבות ליחידתו ולמדינה".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה