תפריט נגישות

סמל יוסף דנון ז"ל

יוסף דנון
בן 54 בנפלו
בן אסתר ונסים
נולד במצרים - אלכסנדריה
בת"ש, 1940
התגורר בירושלים
נפטר
בל' בניסן תשנ"ד, 11/4/1994
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 30, חלקה: 1, שורה: 5, קבר: 34.
הותיר: אישה, בת ושני בנים

קורות חיים

בן אסתר ונסים. נולד בשנת ת"ש (1940) באלכסנדריה שבמצרים.

גדל במצרים ובשנת 1950, בהיותו בן עשר שנים, עלה עם משפחתו לארץ.

משבגר יוסף התגייס לצה"ל ושירת בסיירת של חטיבת "הנגב".

לאחר שחרורו מהצבא הוא נישא ליוכבד. לזוג נולדו שני ילדים – אייל ושירלי. המשפחה גרה ברמת גן. יוסף החל את דרכו המקצועית בפתיחת עסק בתחום החשמל.

במלחמת ששת הימים, יוני 1967, הוא גויס לשירות מילואים בדרום הארץ. פלוגתו השתתפה במבצע לטיהור סמטה בעיר אל-עריש שבסיני, ובקרב שהתפתח נפל מפקדו הנערץ, סרן דניאל (דני) ורדון.

כעבור שנתיים, במלחמת ההתשה, גויס לשירות מילואים ב"ארץ המרדפים", היא בקעת הירדן, והוצב בפלוגת סיור. בקרב עם חוליית מחבלים שהתנהל סמוך למושב ארגמן לחם בגבורה ונפצע אנושות בראשו מפיצוץ רימון יד.

יוסף בן העשרים ותשע עבר ניתוחי ראש רבים והיה מחוסר הכרה זמן רב. התעוררותו מתרדמת כעבור שלושה חודשים הוגדרה כנס רפואי. נכותו הייתה קשה, אך למרות זאת הצליח ללכת בכוחות עצמו. כאשר יצא עם רעייתו לחגוג בקונצרט את השחרור מבית החולים, לא הצליח לשמוע את התזמורת, ולראשונה הבין שאיבד את שמיעתו לחלוטין. הוא נאלץ לעזוב את העסק שהקים ועבד במשרד השיכון ובתחום החשמל. בעקבות סיבוכי הפציעה אושפז מדי פעם במחלקה לטיפול נמרץ, לעיתים לתקופות ממושכות. הוא לא רצה להיות נטל על בני משפחתו וביקש שהשגרה תימשך ושכולם יתקדמו בחייהם.

בשנת 1971 נולד ליוסף ויוכבד ילד שלישי. הם קראו לו דני, על שם מפקדו הנערץ דניאל ורדון שנהרג במלחמת ששת הימים.

האב הִרבה ללמד את ילדיו על ארץ ישראל באמצעות חידונים וסיפורים, משום שאהב את הארץ, את שביליה ונופיה. בטיולים ובנסיעות הסביר לבני המשפחה על ההיסטוריה ועל הגאוגרפיה שלה. על אף רצונו לטייל, מצבו הרפואי הִקשה על כך.

שנים אחרי מלחמת ההתשה, כשפגש יוסף חברים מהצבא, היו ביניהם שהופתעו שעודנו בחיים. הם היו עדים לפציעתו הקשה, ולא תיארו לעצמם שהוא שרד. עשרים וחמש שנה הוא לחם בגבורה בהשלכותיה של הפציעה, אך לבסוף לא עמד גופו בסיבוכים שהיא גרמה.

יוסף דנון נפטר ביום ל' בניסן תשנ"ד (11.4.1994). בן חמישים וארבע היה בפטירתו. הובא למנוחות בבית העלמין קריית שאול בתל אביב. הותיר אישה, בת ושני בנים.

על מצבתו חקקו בני המשפחה: "לחם כל חייו".

יוסף מונצח בבית יד לבנים בירושלים ובבית יד לבנים ברמת גן. פינת ישיבה לזכרו הוקמה ביוזמת בני המשפחה בגן הבוטני בירושלים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה