תפריט נגישות

איתן גרונדלנד ז"ל

איתן גרונדלנד
בן 51 במותו
בן רות ולוי
נולד בישראל
בכ"ח בחשוון ת"ש, 10/11/1939
התגורר ברמת גן
חלל פעולת איבה
בי' בשבט תשנ"א, 25/1/1991
מקום אירוע: רמת גן
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: חולון
הותיר: אישה, בן ובת, נכדים ואחות

קורות חיים

איתן גרונדלנד, בן לוי ורות, נולד בישראל בכ"ח בחשוון ת"ש (10.11.1939).

בנעוריו היה חניך בתנועת הנוער "בני עקיבא" ובגדנ"ע. אחרי שסיים את תיכון התעשייה הצבאית בתל אביב שירת בצבא, ואחר כך החל לעבוד כחרט בתעשייה הצבאית.

ב"בני עקיבא" הכיר איתן את אביבה, ונשא אותה לאישה. לזוג נולדו שני ילדים, סמדר ורון. שאיפותיו דחפו אותו קדימה, ואיתן החליט להקדיש את לילותיו ללימודי הנדסאי בטכניון, וביום המשיך לדאוג לפרנסת המשפחה. הוא סיים את לימודיו כתלמיד מצטיין, והקים מפעל לפלסטיק.

בנוסף, המשיך לשרת שירות מילואים ביחידת מודיעין לשביעות רצונם של מפקדיו ופקודיו. על שירותו המסור קיבל תעודת הצטיינות. כשהגיעה עת הפרישה מהמילואים, התנדב איתן להמשיך ולשרת באותה יחידה, על מנת להמשיך לתרום.

בשנת 1973 התגשם חלומו של איתן לבית עם גינה, המשפחה עברה לבית פרטי שבנה ברמת חן. כעשר שנים לאחר מכן נישאה הבת, ואחריה נישא גם הבן. בשנים הבאות נולדו לאיתן חמישה נכדים. הוא היה מאושר.

ביום שישי, ערב שבת י"א בשבט תשנ"א (25.01.1991), ימי מלחמת המפרץ, פגע טיל סקאד שנורה מעיראק בביתו של איתן ברמת גן. הטיל השאיר אחריו תילי חורבות והרוג אחד - איתן, ההרוג היחידי מפגיעת טיל ישירה במלחמה זו.

בן 51 היה במותו. הותיר אישה, בן, בת, נכדים ואחות. הובא למנוחות בבית העלמין בחולון.

המשפחה הפיקה חוברת לזכר איתן. כתבה רעייתו, אביבה:

"...האושר מושלם. עכשיו, כל מה שנשאר הוא ליהנות זה מזו ולהזדקן יחד. אך הגורל האכזר רצה אחרת. בליל 25/1/91, כשהלילה נושק לבוקר, לחיצת מטורף על ההדק שמה קץ לחייו של איתן.

חיים של פעילות אינטנסיבית נגדעו, העץ האיתן, בעל השורשים העמוקים, נעקר משורשיו וסוחף עמו את ענפיו העבותים והמצילים ומשאיר את משפחתו חשופה לכל רוח. ביתו היפה והמטופח, חלום חייו, שעליו כל גאוותו, הופך לתלי תלים של קורות ברזל ובטון הקוברים תחתיהם עבר והווה, ובלי עבר והווה - מהו העתיד - למה?"

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה