תפריט נגישות

סרן אלחנן וילוז'ני ז"ל

אלחנן וילוז'ני
בן 28 בנפלו
בן פרידה ומשה
נולד בפולין
בכ"ו באב תר"פ, 10/8/1920
שרת בגבעתי - תש"ח גד' 54, חיל השריון גד' 54
נפל בקרב
בל' בתשרי תש"ט, 2/11/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: עיראק אל-מנשיה
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: כפר ורבורג

קורות חיים

וילוז'ני אלחנן בן משה ופרידה. נולד ב-10.8.1920 באוסטרולנקה אשר בפולין. בן שבע עלה עם הוריו לארץ, המשפחה התישבה בתל-אביב. בעל השכלה תיכונית.

בן 16 הצטרף לשורות ה"הגנה" ואחר-כך עבר לשורות אצ"ל, כחניך בית"ר. היה ספורטאי והשתתף בהנהלת מחלקת הכדורגל של בית"ר. היה מגויס בצבא הבריטי במלחמת העולם השניה ושירת בו כשש שנים.

אחרי שנה של חיי-משפחה עם אשתו ובתו, פרצה מלחמת-השחרור והוא צורף לגדוד אחד של חטיבת "גבעתי". בתפקיד של מפקד פלוגה נלחם באומץ ובעוז-רוח בראש פלוגתו נגד המצרים בחזית הדרום. השתתף בקרבות על בית-עפה, כבש עם פלוגתו את כאוכבה, הצטיין בכיבוש חוליקאת, המשלט המצרי המבוצר אשר נפל לאחר קרב עז פנים אל פנים, וצוין כמה פעמים לשבח בפקודות המטה של חטיבתו.

היה מפקד למופת בזריזותו ובאומץ-רוחו, ונערץ ואהוב על פקודיו.

ביום 2.11.1948, בקרב על עיראק אלמנשיה פגע כדור בראשו והוא נפטר כעבור שעות ספורות באותו מקום בו נפצע זמן קצר קודם לכן, אך בלי לחכות להחלמתו הגמורה חזר אל פלוגתו.

נקבר למחרת היום בכפר-ורבורג ולאחר מותו הועלה לדרגת סרן.

במכתבו האחרון לאשתו, ביום מלאות שש שנים לנישואיהם, הוא כותב: "לבי דואב על כי לא אוכל לבלות יום זה אתך, יקירתי, אולם הפעם אני נותן לך את המתנה היפה ביותר ביום זה כבשתי עם פלוגתי את חוליקאת, וזהו השי היפה ביותר שהנני מגיש ביום מלאות שש שנים לאהבתנו, ובטוחני שתתגאי עליו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה