תפריט נגישות

יוסף ספי גניס ז"ל

יוסף ספי גניס
בן 30 במותו
בן איריס ובן ציון
נולד בי"ח בניסן תשנ"ג, 9/4/1993
התגורר ברמת גן
חלל פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
במלחמת "חרבות ברזל"
מקום אירוע: רעים, שדות הקיבוץ - פסטיבל "נובה"
באזור עוטף עזה
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אישה, אם ואחיות

קורות חיים

יוסף ספי גניס, בן איריס ובן ציון, נולד ברמת גן ביום י"ח בניסן תשנ"ג (09.04.1993). אח צעיר לנטלי והדס.

ספי גדל והתחנך ברמת גן. מגיל קטן לא הפסיק להתעסק במחשבים, וכבר ביסודי בנה אתר לבית הספר בו למד.

אחרי לימודיו התגייס לצה"ל, שירת בתפקיד יוקרתי ביחידה 8200.

מיד לאחר השחרור החל את דרכו בעולם ההייטק בתפקידים שונים.

בשנת 2020, כשהוא בן 27 ובשיא מגפת וירוס הקורונה בעולם, החליט להגשים את החלום הכי גדול שלו ולהקים חברת סטארטאפ. ספי היה מייסד שותף בחברת Firefly המצליחה.

באוקטובר 2021 התחתן עם מיטל, בחתונה שמחה ומרגשת.

"ספי היה האדם הכי טוב בעולם", כתבה רעייתו, "אחד למיליון. חכם, מצחיק, טוב לב, תמיד עם חיוך ענק ושמחת חיים שלא נגמרת. יפה כל כך מבפנים ומבחוץ". הוא היה האדם הזה שכולם אוהבים, תמיד זמין לשיחה, עוזר לכולם ומייעץ בכל נושא, בכל שעה.

אהב את החיים וניצל כל שנייה, לא ויתר על מפגשים עם החברים בחמישי, על חומוס בשישי, ועל ארוחות משפחתיות בשבת. לכל מקום הגיע על הקורקינט שלו, עם קסדה על הראש ולפטופ בתיק – מוכן לכל תרחיש.

בשעות הפנאי ספי אהב לטפס, לרקוד, לצאת לחופשות ולשיר באוטו בקולי קולות.

בשבת שמחת תורה, כ"ב בתשרי תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל. בחסות ירי מסיבי של טילים ורקטות מרצועת עזה לאזורים נרחבים בארץ חדרו אלפי מחבלים מגדר הגבול שנפרצה, מהים ומהאוויר והחלו במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה – קיבוצים ומושבים ועל הערים הסמוכות שדרות, אופקים ונתיבות; על מבלי מסיבות טבע סמוך לקיבוצים רעים ונירים; על בסיסי צה"ל ועל העוברים בדרכים באזור. המחבלים רצחו כשמונה-מאות אזרחים ואזרחיות בני כל הגילים בבתיהם, במכוניותיהם ובעת שבילו במסיבות אחרי שביצעו בהם פשעים כבדים לרבות אונס והתעללות; חטפו לרצועת עזה מאות ישראלים – חיילים ואזרחים וכן עובדים זרים מהקיבוצים; החריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש. למעלה משלוש-מאות חיילים, שוטרים וחברי כיתות הכוננות המקומיות נפלו בקרב.

בבוקר זה החלה מלחמה.

ספי הגיע לפסטיבל "נובה" בשבת בבוקר עם חבר ילדותו גל נבון, והם הצטרפו למסיבה בה היו כ-3,000 מבלים.

עם תחילת מתקפת הטילים השניים נמלטו מהמסיבה לכביש 232. רכבם נפגע מרסיסי רקטה שנפלה לידם והם עצרו בצד הדרך ונכנסו למיגונית בצומת גמה, שם כבר היו שתי נשים. בשעה 7:15 שמעו קולות ירי, רעש של אופנועים וצעקות בערבית והבינו שהם מוקפים במחבלים. לאט לאט הקולות התקרבו אליהם עד ששמעו מחבל עומד בפתח המיגונית ומתכוון להיכנס. בשעה 7:35 כתב ספי הודעה למיטל אשתו שהוא אוהב אותה ומאז נותק הקשר. מיד אחר כך ספי וגל יצאו החוצה בצעקות, הסתערו על המחבל והדפו אותו. הם נורו ונהרגו במקום.

אחת הנשים ששהתה איתם במיגונית ושרדה, סיפרה למשפחתו כי מעשה הגבורה של ספי וגל מנע מהמחבל הראשון להיכנס למיגונית, והיה הנס הראשון שהציל את חייה.

המחבלים רצחו באותו בוקר למעלה מ-380 מבאי המסיבה.

יוסף ספי גניס נרצח על ידי מחבלים בפסטיבל ה"נובה" באזור רעים בכ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023), והוא בן 30. הובא למנוחות בבית העלמין בקריית שאול, תל אביב. הותיר אישה, אם ושתי אחיות.

כתבה רעייתו: "הוא הלך למסיבה לחגוג את החיים ולא חזר. הסתכל למוות בעיניים, נלחם בגבורה עד נשימתו האחרונה, והציל חיים. ספי היה ילד נצחי, שקצת סירב להתבגר, ונשאר בן 30, לתמיד".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה