תפריט נגישות

טוראי עודד רובנר ז"ל

עודד רובנר
בן 19 בנפלו
בן רות ויעקב
נולד בתל אביב
בח' בשבט תשי"ג, 24/1/1953
התגייס ב-יולי 1971
שרת בחטיבת הצנחנים גד' 890
נפל בעת שירותו
בי"ג באב תשל"ב, 24/7/1972
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 12, שורה: 4, קבר: 12.

קורות חיים

בן יעקב ורות. נולד ביום ו' בשבט תשי"ג (26.1.1953) בתל אביב.

ילדותו ונערותו עברו עליו בפרבר הגנים התל אביבי רמת חן. הוא למד בבית הספר היסודי במקום וסיים את לימודיו בבית הספר התיכון ע"ש בליך ברמת גן הסמוכה. תקופה קצרה היה חבר בתנועת "הצופים". אך פרש ממנה משום שלא אהב מסגרות מגבילות ושאף להיות עצמאי וליזום את פעולותיו בעצמו.

הוא היה דוגמה של נער ישראלי יפה תואר ויפה נפש, חסון ומוצק בגוף ובנפש, חביב, נבון, צנוע ובעל חוש הומור בריא. הוא היה חבר טוב, מוקף חברים תמיד, וראש ליוזמים ולמבצעים בכל פעילות חברתית.

במסגרת פעולות הגדנ"ע בבית הספר התיכון התגלה כקלעי מצטיין והיה ספורטאי מעולה, שנמנה עם קבוצת הכדורגל של "מכבי" רמת חן. הוא אהב שחייה בים הפתוח למרחקים גדולים וחיפש אתגר בהיאבקות בגלים בים סוער.

אך הוא לא הסתפק בהישגים גופניים בלבד. הוא שאף לאתגרים גם בתחום הרוח. הוא התעניין באיכות החיים במדינה, בפוליטיקה והיה מעורה בכל המתרחש במדינה. וכנופך לדמותו היפה, הרגישה, נוספה אהבתו הגדולה לבעלי חיים. מילדותו היה עודד מלווה בחיות בית, שדאג להן, טיפח אותן והקדיש להן מזמנו. לכל באי ביתו זכור עודד עם הכלב שלו, החתול שלו, הברוז שלו...

הוא התגייס לצה"ל בסוף יולי 1971 והתנדב לשרת בחיל הצנחנים. הוא סיים בהצלחה קורם צניחה ונשלח לקורס מ"כים. ביום י"ג באב תשל"ב (24.7.1972), נפל בעת שירותו. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול.

במכתב תנחומים למשפחה כתב מפקדו: "עודד התנדב אלינו, לצנחנים, מתוך שאיפה ורצון להיות בחיל המובחר של צה"ל. בתחילת דרכו אצלנו אנו רואים את עודד כחייל מצטיין בכל השטחים. בתחום הצבאי הראה יכולת רבה והישגים מעולים - ובתחום החברתי שימש דוגמא ומופת ביחס אנושי וחברי לכל החיילים, ברצון לעזור ולעודד לאלו המתקשים להסתגל לחיי הצבא..."

כתבה לזכרו התפרסמה בחוברת לסיום קורס מ"כים שבו השתתף; כן התפרסמו דברי שירה לזכרו בעלון בית הספר התיכון ע"ש "בליך"; קבוצת הספורט בביה"ס התיכון ע"ש בליך נקראה על שמו "קבוצת עודד".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה