תפריט נגישות

טוראי מאיר-חיים ניידיץ ז"ל

מאיר-חיים ניידיץ
בן 19 בנפלו
בן סוניה וישראל
נולד בתל אביב
בא' בניסן תר"צ, 30/3/1930
שרת בחיל השריון ר"מ 8 ב' שוחר בק"מ
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ח באב תש"ט, 23/8/1949
מקום נפילה: נגב
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

בן ישראל וסוניה. נולד ביום א' בניסן תר"צ (30.3.1930) בתל-אביב. סיים את לימודיו בבית-הספר העממי "נוה שאנן". בהיותו בן ט"ו יצא לעבוד בחשמלאות וכך עזר לאביו החולני. כעבור שנתיים הגיע להשתלמות מקצועית בבית-הספר על- שם מכס פיין, אך לא הספיק לסיים את לימודיו אלה - ונענה לקריאת-המולדת.

השתייך לתנועת לח"י אך עם פרוץ מלחמת-הקוממיות, לפני שהגיע לגיל-הגיוס, הצטרף יחד עם חבריו לצה"ל. אמו רצתה להניא אותו ממעשהו זה אך הוא לא נשמע לה בטענו, כי "הארץ זקוקה לכולנו".

היה בגדוד חיל-השריון מיום התארגנות הגדוד והשתתף בכל קרבותיו - בחזית המרכז, לוד, רמלה, בית-נבאללה. כן השתתף בכיבוש באר-שבע, עיראק סואידן, עוג'ה אל-חפיר והגיע עד למבואות אל-עריש. תמיד התנדב למשימות קשות ומסוכנות ולא ידע פחד.

כשפסקו הקרבות וניתנה אפשרות לצאת להתישבות-משלט בנגב, היה בין הנלהבים ביותר לרעיון. היה חבר קיבוץ נוה-יאיר. אהבת מיוחדת נודעה ממנו לבעלי-חיים: גידל יונים והיה רועה צאן. עבד בבניין ובחיבורי-חשמל, אבל גם כאן לא ידע חיי-אזרח שלוים, כי הנגב המערבי היה מלא מסתננים ובדרכים היו זרועים מוקשים לרוב. מכאן שגם בקיבוץ המשיך למלא אותו תפקיד אשר מילא בצבא בסוף תקופת-שירותו - ונוסף לעבודתו החקלאית היה יוצא יחד עם חבריו-למשק לסיורים שונים ומסוכנים.

באחד מסיוריו ליד הגבול המצרי בנגב, ביום כ"ח באב תש"ט (23.8.1949), נפל בקרב עם האויב. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בנחלת-יצחק.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה