תפריט נגישות

דורון שניאור זיסרמן ז"ל

לזכרו של דורון

הספד

כריכת הספר לזכרו
אלבום תמונות

בס"ד

 
דורון,

 
אני לא מאמין.....דורון, תקום תגיד לי שזו טעות.. שזה לא נכון, שזה לא יכול להיות.
דורון, לא נפרדתי ממך ביום שני בבוקר, נפרדנו ביום ראשון לקראת חצות, אחרי אספת חברים. לא היה דבר שלא נגעת בו; שיעורי תורה, חיזוק רוח התורה והאמונה, זה שייך לדורון; הדשא מצהיב וצריך לדאוג לפני הישוב, זה שייך לדורון.. יש בעיה במזגנים, במערכת החשמל, מי לנו מהנדס חשמל אם לא דורון?? צריך מישהו בכיתת כוננות ולהתנדב לימי מילואים בשביל להיות טוב יותר, מוכן יותר ?, וסתם צריך להשקיע בעסקי ציבור פשוט לתת, כי כשאוהבים נותנים, יש מישהו שאפשר לאהוב אותו יותר מדורון?? יש מישהו שאהב אחרים יותר מדורון? כל כך הרבה למדנו ממך דורון, מורי ורבי ואהוב נפשי... מי יאיר את עיננו עכשיו בקטע קשה ברב קוק??
דורון יתומים אנחנו!!! כל מה שנגעת בו היה קודש; עסקת בחולין הפכת אותו לקודש, עסקת בקודש זה נהיה קודש קודשים.
 
דורון, אני זוכר בשיעור של שבת איך היית מסביר לנו את דברי הרב זצ"ל, איך הנשמה שואפת להתחבר לקודש, איך הנשמה מתייסרת בחומר, איך הגוף כובל אותה כי הוא רוצה להיות כולה דבוקה בכסא הכבוד. תגיד, אתה ידעת?? הכנת אותנו למשהו? תגיד טוב לך עכשיו אצל הקב"ה. דורון תלמד עלינו זכות, עשית את זה כל כך טוב למטה, אתה בודאי יודע לעשות את זה מצוין אצל ריבונו של עולם. ותגיד לו שקשה לנו, תגיד לו מה שאמרנו וחזרנו ואמרנו בשעות קשות: "בשביעית מלחמות, ומוצאי שביעית בן דוד בא". תגיד לו שיביא לנו משיח, שאנחנו לא יכולים, שאנחנו נפגשים רק בהלוויות. דורון, עוד מעט בן דוד בא, עוד מעט אתה חוזר אלינו ומסביר לנו שרק יצאת ללמוד קצת אצל הקב"ה דברים שהתקשנו בהם. דורון, תחזור, תביא לנו את התירוצים לקושיות.
 דורון, אנחנו קיבלנו פה מתנה נפלאה, היית איתנו קרוב לעשר שנים. אבל אנחנו מפונקים, התרגלנו אליך, צדיק שלנו. שכחנו שהיית מתנה מקב"ה, חשבנו שזה פשוט שאתה איתנו. והינה לימדת אותנו עוד שעור, פיקדון צריך להחזיר, ואנחנו נצטרך ללמוד להמשיך בלעדיך.
אנחנו נעשה זאת דורון, אנחנו נהיה לצד תמי, ליאור, עודד, חרות, אוהד. לא במקומך זה לא נוכל, אבל אתם במה שנוכל. אנחנו נמשיך לבנות, לגדול, ללמוד תורה וללמדה, לעשות חסד, לחייך תמיד, לאהוב אחד את השני כמו שאהבת את כולם, לאהוב את הארץ הזו, את העם הזה, את תורתנו הקדושה.
 
ומילה אחת גם לקברניטים שלנו: גם אתם התרגלתם לטוב, 9 חודשים של ניסים וניסי ניסים, על הכבישים, ירי על הישוב, מטעני צד, והקב"ה שומר עלינו ועל ילדינו. ואנינו מתכנסים לתפילת הודייה, תודה ה', תודה.. והנה, אתמול נגמרו הניסים קברניטים!!!
כולם, ראש הממשלה, שר החוץ, שר הביטחון, כולם. אנחנו לא רוצים ניסים, אנחנו חושבים שמגיע לאבא ל-4 ילדים להגיע הביתה אחרי יום עבודה מפרך. אנחנו יודעים שזה גם לא מסובך כל-כך. איך אמר אתמול המח"ט: "אנחנו יודעים מה צריך לעשות, ואנחנו יודעים איזה אישורים לבקש; מעבר לכך, אישורים זה לא בידיים שלנו". די כבר! תורידו את הכבלים! צה"ל רוצה לנצח, העם רוצה לנצח, חייבים לנצח. אנחנו נשבעים לא ניתן לכם מנוח, נזעזע אתכם בכל אשר נוכל, נוציא אתכם מן הקיפאון שקפאתם בו. לא כי צמאי נקם אנחנו!!! ומי שחושב שנמשיך ללכת מהלוויה להלוויה ולהריע הידד לממשלת האיפוק, טעות בידו. לנו נגמר האיפוק, אנחנו קוברים אותם יום יום.
 ומילת פרידה אחרונה ממך דורון: דברתי עכשיו על ניצחון, וניצחון בא מלשון נצח. אתה מתחבר עכשיו לנצח דורון, ולנו אין מילים להיפרד ממך אלא בדברי הרב זצ"ל: "הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרישעה, אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה, אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה" כזה היית, צדיק טהור שלנו.
 
תהא נשמתך צרורה בצרור החיים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה