תפריט נגישות

טוראי יהודה נאוי ז"ל

יהודה נאוי
בן 32 בנפלו
בן ג'ורג'יה וציון
נולד בעירק
בא' באדר ב' תרצ"ה, 6/3/1935
שרת בחיל השריון מקחש"ר 58, חטיבה 5
נפל בקרב
בכ"ח באייר תשכ"ז, 7/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: קוציימה
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 4, שורה: 4, קבר: 1.

קורות חיים

יהודה, בן ג'ורג'יה וציון, נולד ביום א' באדר ב' תרצ"ה (6.3.1935) בבגדד, בירת עירק. יהודה גדל בבית דתי ונתחנך בקפדנות לפי כל דקדוקי המסורת והדת. הוא המשיך לפי קו זה גם כשנתבגר ועמד ברשות עצמו - בהנחת תפילין, בשמירת שבת וקבלתה, ב"קידוש" וכו'. את השכלתו היסודית רכש בחוץ לארץ וכן גם את לימודי שתי הכיתות התיכוניות. אז התחילה העלייה ולימודיו הופסקו. הוא עלה לארץ עם הוריו בשנת 1951 והתחיל ללמוד בערבים כדי לסיים את לימודיו ולהגיע לתעודת בגרות ולמען יוכל לעבוד בבקרים לשם מימון לימודיו ולשם תמיכה בהוריו (שנשארו מחוסרי אמצעים לאחר הלאמת רכושם על ידי הממשלה העירקית).

באוגוסט 1954 גויס לצה"ל ובשנת 1956 השתתף במערכת סיני. כאשר סיים את שירותו הצבאי למד בבית ספר אכסטרני וקיבל את תעודת הבגרות, ובשנת 1962 התקבל כתלמיד בטכניון העברי בחיפה במחלקה להנדסת מכונות.

במשך ארבע שנים עבד בבית חרושת "חמת" במחלקת ההנדסה כשרטט. צפויה היתה לו התקדמות עם קבלת תעודתו, בשנת 1967, אך את תארו לא הספיק לקבל כי באותה שנה פרצה מלחמת ששת הימים, אשר בה נפל. אך לא רק את תעודתו לא קיבל כי אם גם לא הספיק לראות חיי אושר עם רעייתו, אשר כעבור חודש לנישואיהם, בימי "ירח הדבש", נקרא לדגל לשירות מילואים - ומאז לא שב.

אדם טוב לב היה, צנוע ועניו ונעים הליכות ובת השחוק לא נעלמה מעל שפתיו. שקט היה מטבעו. נוח ואוהב את הבריות ומקובל היה על מוריו, חבריו ומפקדיו.

יהודה נפל בקרב שנערך בקוציימה אשר בסיני ביום השלישי לקרבות המלחמה הוא כ"ח באייר תשכ"ז (7.6.1967) הניח אשה. הובא לקבורה בבית הקברות הצבאי לשעת חירום בבארי ולאחר זמן הועבר למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול.

בן 32 בנפלו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה