תפריט נגישות

טוראי משה חלואה ז"ל

משה חלואה
בן 19 בנפלו
בן אטואל ושמואל
נולד ברחובות
בז' בסיון תשי"ב, 31/5/1952
התגייס ב-נובמבר 1970
שרת בחיל הים בסיס אשדוד
נפל בעת שירותו
בי' בחשוון תשל"ב, 28/10/1971
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 12, שורה: 2, קבר: 9.

קורות חיים

בן שמואל ואטואל. נולד ברחובות ביום ז' בסיון תשי"ב (31.5.1952). סיים בהצטיינות את לימודיו בבית-הספר היסודי "גאולים" והמשיך ללמוד בבית-הספר התיכון המקצועי "אורט" (בנים) במגמה אלקטרונית. הוא סיים את לימודיו וזכה בתעודה של מומחה לאלקטרוניקה. בזמן שנותר עד גיוסו עבר בהצלחה את בחינות-הבגרות. היה חבר פעיל בתנועת "הצופים" רמת-גן.

בבית-הספר התיכון התבלט בפעילותו הספורטיבית והיה אלוף בית-הספר בריצה למרחקים ארוכים. השתתף בתחרות הארצית של בתי-הספר התיכוניים וזכה בתעודת הצטיינות בריצה.

חברו-לכיתה כתב עליו: "... הוא ידע היטב שאנו, "מחזיקים לו אצבעות" ועשה את המכסימום כדי שכיתתו תצליח". משה השתתף בצעדת שלושת הימים בשנת תשל"א, ובה צפו והתגלו כל תכונותיו הטובות: העליזות, השמחה, העזרה לחבר בצרה והדבקות במאמץ להגיע למטרה.

למרות שלמד בכיתה הריאלית במגמה האלקטרונית התבלט בעיקר במקצועות ההומניים. מקצועות-הלימוד האהובים עליו היו היסטוריה, ספרות ותנ"ך, ואכן הקדיש זמן לקריאת ספרי היסטוריה. הוא גם אהב לשקוע בקריאת-עיתונים והוא היה מעודכן בכל הקשור בחדשות בארץ ובעולם. משה היה נער חביב, עליז, חברותי, שופע חיים, מלא מרץ ופעילות והיה חביבם של כל הסובבים אותו.

בביתו היו נפגשים החברים, שכן הוא היה מרכז החברה שלו וביזמתו הוקם מקום-מפגש לחבריו, שהפך למועדון נוער של התנועה הרפורמית ברמת-גן. היו בו בגרות, הגיון ושיקול-דעת והמשפחה תמיד פנתה אליו לשמוע מפיו עצה, למרות שהיה בן-הזקונים. עוד לפני שגויס כבר היה אדם בוגר ובוטח בעצמו; מצוייד בידע ובשאר-רוח לקראת שירותו הצבאי ובעל תכניות ברורות לעתיד.

משה גויס לצה"ל בתחילת נובמבר 1970 והתנדב לשרת בחיל-הים. הוא הלך לצבא בהתלהבות ובשמחה והשירות היה לו חוויה שממנה נהנה מכל רגע, כפי שהתבטא לפני חברו: "גם הרגעים הקשים מצטרפים לסך כל החויות שבחיים".

אולם הוא לא האריך לשרת. אור ליום י' בחשון תשל"ב (28.10.1971), נפל בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית-שאול.

במכתב תנחומים למשפחה כתב מפקדו: "משה שהגיע אלינו לאחר שהוכשר לתפקידו, השתלב במהירות מפליאה בחיי הבסיס ומילא כל תפקיד שהוטל עליו בחריצות ובמסירות, תוך גילוי יזמה ותושייה בלתי-רגילות.

מפתיעה הייתה המהירות בה התאקלם בין חבריו לתפקיד והדרך בה רכש את אמונם ואהדתם של כל הסובבים אותו. הייתה בו חביבות ורצון להתערות בחיי הבסיס ובתפקידיו, תכונות שבאמצעותן רכש חברים רבים תוך זמן קצר. תמיד שש לעזור לכל חבריו, להחליף אותם בשמירה או בעבודה - וכל זאת מתוך צניעות ושקט, ללא רעש וללא פרסומת.

בתפקידו כטכנאי היה אחראי לציוד מגוון ויקר, אשר לו דאג ובו טיפל, לא רק מתוך חובה אלא פעמים רבות מתוך יזמה ותחושת אחריות. פעמים רבות הופתעתי לראותו מטפל בציוד מתוך שקידה ומסירות ללא שנתבקש לכך כלל. מתוך יזמה עצמית בנה לבדו מתקן עזר לבדיקת ציוד מסוים שסייע רבות להחזקת הציוד. גם בתנאים קשים ובתנאי עייפות מילא תפקידים למופת, ללא טרוניות והתמרמרות, מתוך צנעה ושקט, ללא נסיון התבלטות ותמיד ברוח טובה וחברית, עם חוש הומור בריא וחיוך. זכרו של משה, מסירותו וידידותו הכנה ילוו אותנו, מפקדיו וחבריו, בכל אשר נלך".

בית-הספר "אורט" (בנים) ברמת-גן הוציא לאור חוברת לזכרו; הוריו תרמו ספר-תורה על שמו לבית-הכנסת בו מתפלל האב; היחידה שבה שירת, הקימה וקראה מעבדה לאלקטרוניקה על-שמו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה