תפריט נגישות

טוראי אריה לוני בכר ז"ל

אריה בכר
בן 17 בנפלו
בן חוה וחזקיהו
נולד בבולגריה
בכ"ה בטבת תרצ"א, 14/1/1931
שרת באצ"ל
נפל בקרב
בכ' בניסן תש"ח, 29/4/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: יפו
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

בן שבע עשרה היה אריה בנפלו, במלחמת העם לחרותו ולריבונותו. מהיום הראשון לקרבות על יפו, נטל חלק פעיל במערכה ופעמים מספר, ניצל בנס ממוות, אולם ביום החמישי לקרבות נפל כאשר פגע בו רסיס של אחד הפגזים, אשר הקלגסים הבריטיים הפגיזו בהם את עמדות הארגון הצבאי הלאומי, בנסותם להציל את בני חסותם הערביים.

האמונה במדינה עברית במולדת השלמה החלה מפעמת את לבו של אריה בעודו ילד. אביו היה מזכיר הצה"ר בבולגריה וחבר מערכת העתון "רזסווייט" הבולגרי ואמו היתה מזכירת "ברית נשים לאומיות" בבולגריה והם חינכוהו ברוח הלאומית. כדי להגשים את החזון הציוני הלכה למעשה עקרה המשפחה מסופיה ועלתה ארצה בשנת 1944.

אריה למד במהרה את השפה העברית ושנתיים נתחנך בקבוצת ''משמר השרון". עם עבור המשפחה לחולון, החל אריה לומד בבית ספר המקצועי על שם מכס פיין וכן התכונן לבחינות הבגרות. מעל לכל אהב את הספרות ובמיוחד, את הספרות הרוסית. בעתון "המשקיף", פירסם רשימות-ביקורת קצרות ומתוכנן ודרך כתיבתן ניכר כי נהירים היו לו דרכי הספרות ושביליה.

אריה חיפש קשר עם אנשי הארגון הצבאי הלאומי וכשנתקבל, החל עובד במסירות ובנאמנות. במרץ ובגיל עלומים עסק בגיוס אנשים, בניהול תעמולה, באימונים ובתפקידים אחרים שהוטלו עליו. מרצו ורצונו העז בלטו בארבעת הימים הראשונים, המייגעים, של קרב יפו. עד שנפל חלל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה