תפריט נגישות

טוראי דוד זוטא ז"ל

דוד זוטא
בן 18 בנפלו
בן רוזה וזאב
נולד בגבעתיים
בט"ו בכסלו תשי"ב, 14/12/1951
התגורר ברמת גן
התגייס ב-אוקטובר 1969
שרת בנח''ל של"ת מוקדם
נפל בעת מילוי תפקידו
בא' בטבת תש"ל, 10/12/1969
מקום נפילה: חמדיה
באזור עמק בית שאן
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 6, שורה: 1.
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

בן זאב ורוז'ה. נולד ביום ט"ו בכסלו תשי"ב (14.12.1951) בגבעתיים. למד בבית-הספר היסודי "יהלום" ברמת-גן ובבית-הספר התיכון על-שם בליך ברמת-גן ועמד בהצלחה בבחינות-הבגרות.

היה חבר בתנועת "הצופים", סניף רמת-גן. דוד לא היה מן ההולכים בצדי דרכים. בכיתתו ובין חבריו היה תמיד במרכז-העניינים, פועל ועושה. בשעה שהתארגנה קבוצת-הבוגרים, שהיה בין יוזמיה, כדי לייסד גרעין נח"ל בקבוצת חמדיה, היה הוא בין ראשוני היוצאים לעבוד את האדמה אשר כה אהב. הוא השתתף בפעולות הגדנ"ע בבית-הספר התיכון וגם בקורסים מטעם גדנ"ע-אויר, כי אהב לבנות דגמי מטוסים.

הוא היה נער בעל לב חם ורגיש לסבלות האדם, מוכן תמיד לעזור לחבר, לקרוב משפחה ולכל אדם, אף אם לא נתבקש. עליז וטוב לב ידע לשמוח ולשמח בחברה לכן היה אהוב על כל אדם.

טרם גיוסו יצא עם אחדים מחבריו הטובים לקבוצת חמדיה בעמק בית-שאן כדי להירתם לעבודת-החריש בשדות-הפלחה בעונה הבוערת. הצטיין כעובד חרוץ והיה משכים יום יום עם שחר לעבודת החרישה. ואכן חברי-הקבוצה העריכוהו על מסירותו ועל חריצותו.

דוד גויס לצה"ל באוקטובר 1969, עוד בטרם מלאו לו 18 שנה, והתנדב לשרת בנח"ל. ביום א' בטבת תש"ל (10.12.1969), נפל בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית-שאול.

להנצחת זכרו של דוד הקימו הוריו מדור לידיעת-הארץ בספריית בית-הספר "בליך" וריכזו שם ספרים בנושא זה; כן פורסמו שתי כתבות לזכרו בעלון בית-הספר.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה