תפריט נגישות

טוראי דן "דני" רייך ז"ל

דן רייך
בן 19 בנפלו
בן אילה וצבי
נולד ברמת גן
בי"ב באייר תש"ה, 25/4/1945
התגורר ביפתח
התגייס ב-יולי 1963
שרת בנח''ל נח"ל מוצנח - גד' 50, חטיבת הצנחנים גד' 101
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ג באדר א' תשכ"ה, 15/2/1965
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 14, שורה: 3, קבר: 21.

קורות חיים

בן צבי ואילה. נולד ביום י"ב באייר תש"ה (25.4.1945) ברמת גן. סיים את לימודיו בבית הספר היסודי על שם ברל כצנלסון בגבעתיים, ולאחר מכן למד בבית הספר התיכון על שם קלעי וסיים את לימודיו בהצטיינות. המשיך ללמוד באוניברסיטה העממית בתל אביב.

השתייך לתנועת "הנוער העובד והלומד" והיה מדריך בה. רבות היו תכניותיו להמשכת לימודיו ולפיתוח כשרונותיו הרבים. שקדן היה בכל וכן היה מסור לחבריו וכל מכריו חיבבוהו. התעניין בספרות ובמוסיקה, ועבודת הגמר שלו מעידה על מחשבה מעמיקה; הוא כתב אז על הנושא: ''החיים בהתיישבות לבטים ובעיות והשתקפותם בספרות העברית, מתקופת 'חומה ומגדל' ועד מלחמת השחרור".

השתתף בין ילדי ישראל במבחן הארצי בתנ"ך. ריכז ואירגן את גרעין "שניר" מבין תלמידים שסיימו את בית הספר על שם קלעי בגבעתיים והם התקשרו עם קיבוץ יפתח אשר בגליל העליון.

גויס לצה"ל ביולי 1963, וכמרכז גרעין "שניר" עלה עם חבריו על הקרקע בערבה והקימו את היאחזות הנח"ל בגרופית. היה בחיל הצנחנים ושימש דוגמה ומופת לחבריו לנשק.

נפל בשעת מילוי תפקידו ביום י"ג באדר א' תשכ"ה (15.2.1965) והובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול.

שנה אחרי נפלו הופיעה חוברת לזכרו ורובה מפרי עטו שיריו, חיבוריו ומכתביו; בספרו של אורי מילשטיין, "מלחמות הצנחנים", הועלה זכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה