תפריט נגישות

רב"ט ישעיהו שייקה זמסקי ז"ל

ישעיהו זמסקי
בן 36 בנפלו
בן נעמי ותנחום
נולד בראשון לציון
בז' בכסלו תרע"ב, 28/11/1911
שרת בגבעתי - תש"ח הגמ"ר/ראשל"צ
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ה באייר תש"ח, 3/6/1948
מקום נפילה: ראשון לציון
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: ראשון לציון

קורות חיים

ישעיהו זמסקי נולד בראשון לציון, אח קטן לשמואל ומאיר ואח גדול לאביתר שנפטר בצעירותו ב-1943. למד בבית הספר העממי (חביב) במושבה ובגימנסיה הרצליה בתל אביב. בנעוריו, היה פעיל במכבי וחבר ב"הגנה". שייקה למד גם שנתיים בבית הספר הטכני הגבוה "גנט" בבלגיה הנדסה אזרחית. אולם, נאלץ לחזור לביתו בטרם סיים את לימודיו והתמסר לעבודה במשק.

בגיל 17 היה פעיל בהגנת המקום בימי מהומות תרפ"ט ומאז הוסיף לפעול ב"הגנה". בשנת 1933 סיים קורס מ"כים (מפקדי כיתות). היה חבר במפקדה המקומית של ה"הגנה" ומדריך בנשק קל.

ישעיהו נשא לאישה את חיה לבית משפחת ברקוביץ'. במאורעות תרצ"ו-תרצ"ט היה פעיל בהגנה על המושבה והאזור. ב-1937 נולד בנו הבכור דן. בהמשך, סייע בחפירת ה"סליקים" והחזיק במפות שסימנו את מקומם.

בתקופת מלחמת העולם השנייה, התנדב לצבא הבריטי ושירת במשך שש שנים (1946-1940). ישעיהו התרחק מן השררה והשפיע יותר ביחס חברי טוב, כך היה גם בהיותו קורפורל בצבא הבריטי. בשנת 1941, נולד בנו השני יוסף.

ערב מלחמת העצמאות, היה למפקד אזור במזרח המושבה. היה חבר הלשכה המקומית של מסדר "בני ברית" והצליח לארגן ולהפעיל את תושבי האזור, שצייתו לו מתוך חיבה והבנה.

ב-3 ביוני 1948, משהופצצה המושבה על ידי מטוסים מצריים, יצא להגיש עזרה לנפגעים ונהרג. ביום כ"ה באייר תש"ח (3.6.1948). הובא למנוחת-עולמים בבית- הקברות הצבאי בראשון לציון. מונצח על גבי המצבה לזכר הנופלים שהוקמה במקום ההפצצה בגן העיר.



הותיר- אישה: חיה

ילדים: דן ויוסף

הורים: נתן תנחום ונעמי

אחים: מאיר ושמואל







הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה