תפריט נגישות

סמל יוסף יוסי נקש ז"ל

יוסף נקש
בן 20 בנפלו
בן פרידה ועזרא
נולד בתל אביב
בי"ח בתשרי תשכ"א, 9/10/1960
התגייס ב-נובמבר 1978
שרת בחטיבת גולני גדוד "גדעון" (13)
נפל בעת שירותו
בכ"א באב תשמ"א, 21/8/1981
מקום נפילה: קיבוץ בארות יצחק
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: חולון
חלקה: 04, שורה: 01, קבר: 07.
הותיר: הורים, שלוש אחיות ואח.

קורות חיים

בן פרידה ועזרא, נולד ביום י"ח בתשרי תשכ"א 9.10.1960 בתל-אביב, בשכונת התקוה. בהיותו תינוק, עברה משפחתו לגור ברמת שקמה שברמת-גן. יוסי היה הילד המפונק בבית, שבו היו עוד שלוש בנות. לאחר זמן נולד אחיו, ויוסי היה מאושר במשפחתו החמה. מגיל צעיר גילה בקיאות באישי המדינה, והבטיח לאביו כי בבוא היום יתרום גם הוא את חלקו למען המדינה וצה"ל.

יוסי למד בבית-הספר הממלכתי דתי "אריאל" ברמת-גן, והשפעת בית-הספר ליוותה אותו שנים רבות אחרי שעזב אותו. הוא היה ספוג אמונה במסורת. את לימודיו הוא המשיך בבית-הספר המקצועי "עמל" בפתח-תקוה, במגמת חרטות. יוסי הצליח בלימודיו, ועבודותיו הוצגו לראווה בתערוכת בית-הספר וזכו להערכה רבה. יפה תואר הוא היה, חייכן, נבון, תמיד מוקף חברים וחברות, שהתייחסו אליו בחיבה ובהערכה.

אחרי שסיים את בית-הספר התיכון, הספיק יוסי לעבוד תקופה קצרה בתעש, עד מועד גיוסו לצה"ל. בשיחותיו עם חבריו הוא הביע את משאלתו להתגייס לחטיבת גולני, שבה שירתו קרוביו וידידיו. הוא העריץ את החטיבה ורצה להיות חלק ממנה.

את מבוקשו השיג יוסי, כשהתגייס בנובמבר 1978 לחטיבת גולני. הוא השלים את הטירונות, והצטיין כחייל וכחבר של רבים ביחידתו. הוא עבר קורס מכ"ים, ובמאי 1980 עלה לדרגת רב"ט. בסיום אימוני החורף של יחידתו, היה יוסי בין מקבלי תעודת הצטיינות ממפקד החטיבה. בתעודה הוא צויין כחייל אמין, חרוץ, המשמש דוגמה אישית לחבריו ומוכן תמיד לעזור להם.

ביום 18.8.1981 חגג יוסי עם חבריו בפלוגה את נישואי אחד ממפקדיו. בשובו מן החתונה, הוא נהג במכונית צבאית בדרך מכפר סירקין לכיוון בארות-יצחק. מכונית פרטית באה לקראתו, וכדי למנוע התנגשות סטה יוסי עם מכוניתו לשולי הכביש. המכונית התהפכה ויוסי נפצע פצעים אנושים. שלושה ימים הוא נאבק על חייו.

ביום כ"א באב תשמ"א 21.8.1981 מת יוסי מפצעיו. בן 21 שנים הוא היה במותו. אחרי שנהרג, הועלה יוסי לדרגת סמל. יוסי הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי בחולון. הוא השאיר אחריו הורים, שלוש אחיות ואח. משפחתו הוציאה לאור חוברת לזכרו, ובה העלו בני משפחתו וידידיו קווים לדמותו. המשפחה גם תרמה גביע נודד לקבוצת הכדורגל של "מכבי אור-עקיבא". מדי שנה מקיימת הקבוצה משחק על-שמו.

במכתב למשפחתו כתב מפקד יחידתו: "יוסי הגיע ליחידתי כחייל צעיר, שגמר את הטירונות בבסיס האימונים. עם התייצבותו התבלט כרובאי ושימש דוגמה ומופת לאחרים. הוא השקיע את כל מרצו בפלוגה, וסחף אחריו חיילים בהתנהגותו ובמעשיו".

מפקד פלוגתו כתב עליו: "יוסי הוא למעשה גולני --- ברצון ובמאמצים כבירים של החייל ושל מפקדיו הופך הטירון ללוחם העשוי בלא חת. מעטים החיילים שסמכתי עליהם לקראת קרב, כמו שסמכתי על יוסי. הוא היה מסור לפלוגה, ולי כמפקדה. שש לעזור לכול, ועם זאת לא פחד להעיר, גם לאלה שגבוהים ממנו בדרגה. היה דוגמה במסירותו לפלוגה, שעליה הייתה גאוותו".

שמו של יוסי ושנים-עשר חיילים שנפלו, מונצח בגן משחקים ברמת שקמה שברמן-גן. הגן הוקם בעזרתו של מר אורי עמית, ראש העיר.



הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה