תפריט נגישות

טוראי חנוך קלצקו ז"ל

חנוך קלצקו
בן 19 בנפלו
בן חנה ומרדכי
נולד בתל אביב
בד' באדר ב' תרפ"ט, 15/3/1929
שרת בפלמ"ח - חטיבת יפתח הגדוד הראשון - "העמק"
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ה באייר תש"ח, 3/6/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: ראשון לציון
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

בן מרדכי וחנה. נולד ב-ד' באדר ב' תרפ"ט 15.3.1929 בתל-אביב. גמר את בית-הספר העממי "אליאנס" ולמד בבית-ספר טכני ב"הנוער העובד". מגיל צעיר שירת ב"הגנה" והיה פעיל בפעולות המאבק. היה בין מייסדי גרעין "המגשימים פלמ"ח", הכשרת "הגוברים" (יגור) ובגדוד הראשון בחטיבת "יפתח", פלמ"ח.

במלחמת השחרור השתתף במספר גדול של פעולות, פשיטות וקרבות. תמיד היה בין הראשונים שיצאו לקרב ואף היה גאה בכך. הוא הכיר בצורך השעה ויצא ללחום ככל האחרים. הוא היה לוחם אמיץ, איש אשר לא נפל ברוחו, מלא מרץ ויוזמה. נלחם בקרבות בלד א-שייך שליד חיפה, טירת-צבי, בית-שאן. השתתף בכיבוש כפר קעון, צנדלה, כפר-קנה שליד נצרת, כפר זרעין, הכפר לג'ון, משלט הר-געש, שממנו הפגיזו את משמר-העמק מתותחיו של קאוקג'י, בפעולת ה"מטאטא" בגליל, תפיסת מחנה הצבא דרומית מזרחית לראש-פינה, כיבוש משטרת כנען צפת וכיבוש מלכיה. בגלל אומץ לבו קראו לו חבריו לנשק "ילד הקרבות".

חנוך נפל בהיפגע הג'יפ, בו נסע ביחד עם חבריו במטה הפלמ"ח, בהפצצת ראשון לציון ביום כ"ה באייר תש"ח 3.6.1948, בשעה שעמדו בהגנה עם ה"לואיס-גאן" שלהם נגד ההתקפה האוירית. נקבר בראשון לציון. ב-22.6.1950 הועבר למנוחת עולמים בבית-הקברות בנחלת-יצחק.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה