תפריט נגישות

טוראי אליעזר לשקה גרונדלנד ז"ל

אליעזר גרונדלנד
בן 21 בנפלו
בן רחל ואמיל
נולד ברחובות
בכ"ח בחשוון תש"ו, 4/11/1945
התגייס ב-יולי 1963
שרת בחטיבת הצנחנים חטיבה 623
נפל בקרב
בכ"ו באייר תשכ"ז, 5/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: ירושלים - סנהדריה
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ב, חלקה: 11, שורה: 17, קבר: 05.

קורות חיים

בן אמיל ורחל. נולד ביום כ"ח במרחשון תש"ו (4.11.1945) ברחובות. דור ששי לרבנו האדמו"ר שניאור זלמן מלאדי. אמו ממשפחת הרב סלונים מחברון. אליעזר היה בין התלמידים המצטיינים בסיימו את לימודיו היסודיים בבית הספר "עמישב" ולאחר מכן למד שלוש שנים בבית הספר "תיכון חדש" אשר בתל אביב, ולמד שנה רביעית בבית הספר התיכון "אנקורי" במגמה ההומנית. החל בכיתה ד' (יסודית) השתייך לתנועת "השומר הצעיר". אהב לקרוא ספרים ולא פחות מזה חיבב טיולים וסיורים בארץ, המונצחים בצילומי הנוף והאדם. היה חביב על כל חבריו לתנועה, ולאחר מכן, כשגוייס לצה"ל, נתחבב גם על אחיו לשירות ושמו נודע בכל, בהשתתפות פעילה במסיבות חברים ובפקחותו השנונה שהתבטאה בהומור שלו. יחד עם גרעין "יהב" של תנועתו יצא לנח"ל.

כשהגיע מועד גייוסו ביולי 1963, שהה בימי טירונות ולאחריהם בהיאחזות כרם שלום ובקיבוץ שמיר (שם עסק בדיג, עבודה אהובה עליו מאוד). משנגמרה תקופה זו עבר את האימון המתקדם ביחידת הנח"ל המוצנח ומה מאושר היה כאשר הגיע היום בו ענד על חזהו את כנפי הצניחה. בתום תקופת שירותו הצבאי חזר לקיבוץ רבדים ועשה שם כשנה. גם תקופה זו של שירות בצבא הנציח בצילומיו. אחרי שעזב את הקיבוץ ועשה זמן מה בעיר החליט לחזור ללימודיו ונרשם באוניברסיטה של תל אביב בפקולטה למשפטים. היה יוצא למילואים במסגרת הצנחנים וגם בימי המתח והכוננות שלפני מלחמת ששת הימים נמצא באותה מסגרת. מאוד דאג למשפחתו באותם הימים, כי ידע שאם יקראו לצנחנים יהיה המצב בכל רע, וכך הוא התבטא לחבר שלו: "מה שיהיה אתנו - יהיה, אך מה יהא על ההורים"? אך כשיצא למלחמה הטיל את עצמו לתוך סערת האש, ונפל בקרב שנערך בסנהדריה בירושלים ביום הראשון לקרבות, הוא כ"ו באייר תשכ"ז (5.6.1967) על שחרור עיר הקודש וסביבותיה.

הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי שעל הר הרצל בירושלים.

בספר "מאריות גברו" של מפקדת הצנחנים הובאו תולדותיו ופרשת קרבו האחרון. ב"גוילי האש" כרך ד', ילקוט עזבונם של הבנים שנפלו במערכות ישראל, הובא מעזבונו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה