תפריט נגישות

סג"מ עמיחי ברוצ'ינר ז"ל

עמיחי ברוצ'ינר
בן 20 בנפלו
בן אסתר ומאיר
נולד בניר עם
בכ"ה בחשוון תש"ז, 19/11/1946
התגורר במשמר השבעה
התגייס ב-פברואר 1965
שרת בחטיבת הצנחנים גד' 890
נפל בקרב
בכ"ו באייר תשכ"ז, 6/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: רפיח
באזור רצועת עזה
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 4, שורה: 2, קבר: 17.

קורות חיים

בן מאיר ואסתר. נולד ביום כ"ה במרחשון תש"ז (19.11.1946) בקבוצת ניר-עם. בהגיעו לגיל חמש עברו הוריו למושב משמר השבעה (שליד בית-דגן), שם עבד האב במכון המרכזי של השירות המיטאורולוגי. סיים שם את לימודיו בבית ספר יסודי על-שם רמז; לאחר מכן למד בבית ספר מקצועי "אורט" אשר בלוד. למד גם בשיעורי הערב ב"טכניקום" את מקצוע המסגרות. היה מאוהבי הספורט והרבה לעסוק בציור בשעות הפנאי.

גויס לצה"ל בפברואר 1965 ושירת בחיל הצנחנים. עבר בהצלחה קורס קצינים ולאחר מכן הוצב ל"גולני". מאחר והיה קשור מאד ליחידתו בחיל-הצנחנים עשה את כל המאמצים כדי שיוחזר אליה ואמנם בקשתו זו נתקבלה בהתחייבו לשרת שירות קבע כמה שנים לאחר שירותו הסדיר.

לפני שסיים את שירות החובה פרצה מלחמת ששת הימים, וביום הראשון לקרבות, הוא כ"ו באייר תשכ"ז (6.6.1967), בעת ההסתערות על משלטי צומת רפיח, נפל והובא לקבורה בבית הקברות הצבאי לשעת חירום בבארי ולאחר זמן הועבר למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול. מפקדיו ציינוהו כקצין חרוץ ומסור שמילא כל תפקיד ביעילות הראויה לשבח.

ב"תלמים", ירחון תנועת המושבים, בחוברת שהוקדשה לבנים ולחברים שנפלו במלחמה, הועלה זכרו. כתום שנה לנפלו הוציאה המשפחה חוברת בשם "דפים לזכרו של צנחן". כן הוזכר ב"מלחמות הצנחנים" לאורי מילשטיין ודברים עליו הובאו בעלון פלוגה א'.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה