תפריט נגישות

טוראי דניאל טריינין ז"ל

דניאל טריינין
בן 26 בנפלו
בן מלכה ושמחה
נולד בצרפת
בב' בטבת תש"א, 1/1/1941
התגורר בעינות
התגייס ב-אוקטובר 1958
שרת בחטיבת הצנחנים חטיבה 623
נפל בקרב
בכ"ז באייר תשכ"ז, 6/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: שייח' ג'ראח (בששת הימים)
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 3, שורה: 04, קבר: 05.
הותיר: אשה ובת

קורות חיים

בן שמחה ומלכה. נולד ביום ב' בטבת תש"א (1.1.1941) בריף, עיר קטנה בצרפת. בן שנתיים היה כאשר נספה אביו בידי הנאצים ובהגיעו לגיל חמש עלתה אמו לארץ - והוא איתה. למרות אהבתם זה לזו נאלצה האם למסרו למוסד "אהבה", כי קשה היתה עליה פרנסת שניהם. אך בשנת 1948, קיימה אמו את הבטחתה לו, להחזיר אותו אליה, כשיעלה בידה לשכור דירה.

בשלוש השנים הבאות, למד דני בקיבוץ רמת-הכובש, שם נתחבבו עליו השדות, האדמה הטובה ומרחביה השפיעו עליו. המרחק מן העיר היה לפי רוחו כי הרעש בעיר והדוחק בה וכן האנשים המרובים לא נעמו לו וכאשר "נגזר" עליו לסיים את למודיו בבית-הספר יסודי בעיר ("תל-נורדאו") עשה זאת באי-רצון.

לאחר הסיום התעקש ללמוד בבית הספר התיכון חקלאי ולכן נרשם ל"עיינות" ושם עמד בבחינות הבגרות בכבוד ובהצטיינות. בהרבה שטחים גילה כשרונות מרובים אך את החקלאות ביכר על פני כל.

לצה"ל גויס באוקטובר 1958, עוד לפני שהגיע לגיל השירות, ושירת בנח"ל מוצנח. דניאל נמצא במושב "מולדת", שם קיבל את הכשרתו והתקשר אל חבריה. עבר עם גרעינו לניר-חן ואף שם התמסר למקום ולחברים. לבסוף החליט לעזוב את ניר-חן ולמרות אי-רצונו, עשה את רצון אמו ולמד בטכניון העברי בחיפה בפקולטה כחבר במושב הכשרתו הראשון, כי המקום משך אותו - ושם הקים את ביתו עם אשתו. היה אהוב על כל מי שבא עמו במגע על האופטימיות שלו ועל צניעותו. ידידיו העריצוהו על תכונותיו הנאות ולאמו היה בן אהוב ואף ידיד אשר תמיד שיתף אותה בכל חוויותיו ובעיותיו.

מדי פעם היה יוצא לשירות מילואים וכך היה במלחמת ששת הימים, אשר ביום השני לקרבותיה, הוא כ"ז באייר תשכ"ז (6.6.1967), נפל דניאל בקרב שנערך בשכונה האמריקאית בירושלים בעת התקדמות לעבר החומה בפריצה לעמדה מבוצרת בתוך הסימטה.

הניח אשה ובת שמלאה לה שנה בנפול אביה.

הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי שעל הר-הרצל בירושלים.

מושב מולדת הוציא חוברת לזכרו ולזכר עוד שניים מחברי המושב. ב"ידיעות" של המועצה האיזורית גלבוע הועלה זכרו. בספר "מאריות גברו" של מפקדת הצנחנים הוקדש עמוד לתולדותיו ולקרב האחרון שלו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה