תפריט נגישות

סרן עמוס גיא (גרייצר) ז"ל

עמוס גיא (גרייצר)
בן 25 בנפלו
בן שושנה ודוד
נולד בתל אביב
בכ"ג בסיון תש"ו, 22/6/1946
התגורר בגבעתיים
התגייס ב-אוגוסט 1964
שרת בחיל האויר טייסת 120
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ז באלול תשל"א, 17/9/1971
מקום נפילה: דוור-סואר
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אשה, הורים ושני אחים

קורות חיים

בן דוד ושושנה. נולד ביום כ"ג בסיון תש"ו (22.6.1946), בתל-אביב ולמד בבית-הספר היסודי "בר-גיורא" ובבית-הספר התיכון-מקצועי אורט

"יד סינגלובסקי"-שניהם בתל-אביב. ב"יד-סינגלובסקי" למד אלקטרוניקה במגמה ארבע-שנתית.

עמוס אהב מוסיקה על כל צורותיה, החל במוסיקה קלאסית וכלה בג'אז ובמרוצת השנים אף רכש ידע רב בנושא זה. הוא לא הסתפק בהאזנה פסיבית בלבד, אלא ניגן בפסנתר, חליל-צד וטרומבון. הוא היה חבר בתנועת הצופים והשתתף בתזמורת הנוער של עיריית תל-אביב. למרות שהיה פעיל כל כך בכל זאת היה נער מכונס בתוך עצמו, שקט ויושב-בית והרבה בקריאת ספרים.

עמוס גויס לצה"ל בתחילת אוגוסט 1964 והתנדב לשרת בחיל האויר. בחיל זה השלים בהצלחה קורסים שונים והתקדם יפה בסולם הדרגות. הוא סיים קורס טיס וקורס נווטות, מונה לנווט בכיר והדריך בקורס נווטים. כן סיים קורס צניחה, שזיכה אותו בכנפי-צנחן.

עם סיימו את שירות החובה הצטרף, במחצית 1966 לצבא הקבע והמשיך להתקדם. הוא נשלח להשתלמויות בחו"ל וגם בהן עמד בהצלחה. מפקדיו העריכוהו כנווט מצוין שמילא את תפקידו כיאות וראוהו מיועד לקידום בעתיד. תוך כדי עבודתו נרשם ללימודי כלכלה באוניברסיטה העברית בירושלים.

ביום כ"ז באלול תשל"א (17.9.1971), נפל סרן עמוס, יחד עם שישה מחבריו, בהיפגע מטוסם בטיל קרקע-אויר מצרי והובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בקרית-שאול. הוא השאיר אחריו אישה.

שר הביטחון כתב במכתב תנחומים לאלמנה: "עמוס ז"ל היה קצין מצוין, בעל מקצוע מעולה, מסור בכל מאודו לתפקידו. היה אהוב על כל מי שהכירו".

מפקדו הישיר כתב: "עמוס היה מהותיקים והמעולים שבאנשי היחידה. היה דייקן, יציב, יעיל ומסור למקצועו - כיבדתיו על יושרו, מסירותו, כושר מחשבתו ויעילותו בכל תפקיד שהוטל עליו. עמוס נפל בשעת ביצוע משימה מבצעית חשובה סמוך לקו-החזית. הוא ידע, כפי שכולנו ידענו, כי משימות אלו מבוצעות בצל סכנת היפגעות, אך לא היסס. בראש זקוף ובהכרת חשיבות המשימה יצא לטיסות אלו". והוא מסיים את מכתבו במלים: "עמוס נפל בהגינו על המולדת. זכרו יצרר בין גיבורי חיל-האויר והאומה".

חורש לזכר עמוס וחבריו ניטע באיזור מודיעין ליד בן-שמן ואנדרטה משברי המטוס הוצבה במקום; חוברת הדרכה לזכרם של סרן עמוס גיא, רב-סרן זאב עופר וסרן יורם חייט הוצאה ע"י יחידתו בבית-הספר לטיסה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה