תפריט נגישות

טוראי אלפרד חקק ז"ל

אלפרד חקק
בן 39 בנפלו
בן פלורה ונסים
נולד בעירק - בגדד
בתרצ"ה, 1934
התגייס ב-אוקטובר 1969
שרת בחיל האויר ביה"ס לנ"מ 883
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ג בחשוון תשל"ד, 18/11/1973
מקום נפילה: צפון הארץ
באזור ישראל
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים ושתי אחיות

קורות חיים

אלפרד בן פלורה ונסים, נולד בשנת תרצ"ה (1934), בבגדד שבעירק ועלה ארצה עם משפחתו בשנת תשי"א (1951). הוא למד בבית-הספר היסודי ואחרי-כן בבית- הספר התיכון של רשת "אליאנס" בבגדד וסיים את לימודיו ערב עלייתו ארצה.

אלפרד גדל וחונך במשפחה, שנמנתה עם העילית שבמשפחות יהודי בגדד. בבית ספג את ערכי המסורת היהודית והאמונה באלהי ישראל.

מנעוריו חונך ברוח הרעיונות של התנועה הציונית וידע כי עליו למצוא את מקומו בארץ-ישראל. בהגיעו לארץ נתקל אלפרד בקשיי הקליטה וההתאקלמות, המיוחדים לעולים בבואם לארץ חדשה.

הצורך לצאת לעבודה ולסייע בפרנסת המשפחה, כדי לבסס את מעמדה, מנע ממנו את הגשמת שאיפותיו להמשיך בלימודים. אולם בהיותו חדור רצון עז לרכוש ידע והשכלה, השתתף בחוגים לספרות ובקורסים לשפות ורכש ידיעה מושלמת בשפות רבות. אלפרד היה אדם רחב אופקים, התעניין בחחומים רבים, הרבה לקרוא ספרי מופת בעברית, בערבית ובצרפתית ואהב לצפות בסרטי קולנוע ובהצגות תיאטרון. הוא ניחן ביכולת להביע את דעותיו ומחשבותיו בכתב ובעל-פה. סגנון כתיבתו היה בהיר וברור והעיד על הבנת הדברים ועל כושר ניתוח.

הוא כתב מאמרים לעיתונים "דבר" ו"הארץ" והשאיר אחריו אוסף גדול של כתבי-יד ובהם יומנים, סיפורים, דברי הגות ודברי ביקורת על סרטים ומחזות. ספרייתו העשירה מעידה על טעמו המעודן ועל תחומי ההתעניינות המרובים, שבהם התעמק וחקר.

אלפרד ניחן בפקחות רבה, היה בעל מחשבה בהירה וניסיון חיים עשיר, ובזכות תכונותיו אלו היו רבים באים לדרוש בעצתו. הוא היה אדם טוב לב ואוהב בריות, שהיה מוכן להקדיש מזמנו הפנוי כדי לסייע לעזור לידידים ולזרים גם יחד.

אלפרד גויס לצה"ל במחצית אוקטובר 1969 והוצב לחיל האויר. לאחר הטירונות אומן לפעול כאיש צוות של תותח נגד מטוסים.

לאחר שסיים את מסלול האימונים שוחרר מהשירות הסדיר והוצב לגדוד נ"מ במילואים, במסגרת חיל האוויר. במלחמת יום-הכיפורים הייתה יחידתו אחראית להגנת הישובים ושרות התעופה בפיקוד הצפון.

ביום כ"ג בחשון תשל"ד (18.11.1973) נפל בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת עולמים בבית העלמין בקרית- שאול. השאיר אחריו הורים, שנפטרו זמן קצר אחרי נפילתו, ושתי אחיות.

במכחב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד היחידה: "חודשיים ימים עברו מאז האסון, שבו נקפדו חייו של אלפרד חקק ז"ל. יחידתו עדיין משרתת וחבריו מעלים את זכרו לעתים קרובות. אלפרד היה חייל טוב, מסור לתפקידו ונאמן לחבריו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה